מועדון צרכנים מול מועדון לילה

"אורלי וגיא בע"מ", ג' 21:00, ערוץ 10

בשקט ובעקביות מצליחים אורלי וילנאי וגיא מרוז להרים כאן תוכנית צרכנות אמיתית, שסוף-סוף יוצאת מקופסת ה"ס ל מ ו נ ל ה".

בין "כלבוטק" שעדיין תקועה על אותה משבצת לבין "שומר מסך" שנולדה כ"כלבוטק" אבל חולמת שהיא "60 דקות", "אורלי וגיא בע"מ" היא חוויה טלוויזיונית מרעננת בתוך ז'אנר עייף. לפעמים היא מרחיבה את היריעה הצרכנית, עד שהיא נוגעת בתופעות חברתיות. בתוכניות הראשונות היה זה המפורסם המחופש שהראה איך ללא התחפושת הוא זוכה ליחס מועדף, ובתוכנית אחרת היה זה זוג ערבי שחיפש לשכור דירה, דווקא בחלקים הליברליים-לכאורה של אזור המרכז.

"אורלי וגיא בע"מ" אינה מסמנת מטרות גדולות מדי, אולי מפני שהיא עדיין סוג של אנדרדוג, אולי כדי לנצח במלחמות קטנות. למשל, כשסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, מבטיח לקדם את רפואת השיניים הציבורית בישראל (נחיה ונראה) או כשמחיר המים המינרליים והקרטיבים בקיוסקים על חוף ימה של תל-אביב, חוזרים לשפיות.

אלא מה? מול התוכנית של אורלי וגיא, משודרת בדיוק "מועדון לילה", תוכנית מאוד לא יציבה מבחינת רמתה, אבל עם רייטינג מטורף. אפילו אני, אחרי כל המילים החמות, עדיין שבוי בתשע בערב בידי הרגלי הצריכה של ילדיי, שמוכנים לעבור ממועדון הלילה של ארז טל, למועדון הצרכנים של אורלי וגיא, רק בפרסומות.

הערב, למשל, תעסוק התוכנית בשניצלים התעשייתיים, אלו שפופולריים כל-כך בבתים רבים, במיוחד בימי החופש הגדול. תרנגולות שלמות ייטחנו במעבדי מזון מול המצלמה. לכאורה מדובר באייטם צרכני חשוב לעם היושב בציון, אלא שאותו העם יהיה עסוק בדיוק בלבלוס שניצל מעובד מול "מועדון לילה", בתקווה שלא לפספס איזו דאחקה או צ'אפחה. *

שוחטים את כל הפרות

"פילדלפיה זורחת", עונה 3, ג' 22:00, יס סטארס קומדי

צפייה בפרק נתון של "פילדלפיה זורחת" לא מחייבת הכנה מוקדמת, ובכל זאת מומלץ לתפוס הערב את העונה השלישית, כהכנה לעונה הבאה עלינו לטובה. כוכבי הסדרה הם בעלים של בר אירי כושל, אח ואחות, אב חורג וחבר מופרע שמותחים עד לקצה גבול היכולת האנושית את ז'אנר "המשפחה המופרעת".

אצל החבורה הזאת, אין נושא קדוש: גילוי עריות והסכסוך הישראלי-פלסטיני, למשל, מטופלים כאן באותו הומור מופרע, על גבול החולניות, שמצליח להצחיק כמעט תמיד.

נוסף לכך שהסדרה סידרה קאמבק מופלא לדני דה-ויטו, נדמה שסוד הצלחתה טמון בעובדה שאצל גיבוריה התפרצו כבר המחלות שאנו כולנו נשאיהן (תאוות בצע, חרמנות לשמה ועוד), ולפיכך צפייה בהם גורמת לנו לחוש טוב יותר עם עצמנו. *

אנטאליה זה כאן!

בחדשות 10 לא מפסיקים לטוס לטורקיה

אני מאוד מקווה שמישהו בחדשות 10 מצליח להכניס כסף למערכת באמצעות סדרת הכתבות המתחנפת על ה"קלאבים" בטורקיה. אני מקווה שאיזה גוף, כמו לשכת התיירות הטורקית, עומד מאחורי הסיפור, אם לא בכסף מזומן, אזי לפחות בטיסות ובאירוח חינם.

אני לא מאשים חלילה את חדשות 10 בהפרה של התקנות, אני רק אומר שאני מאוד מקווה שזה בדיוק מה שהם עושים, כי אז הייתי יכול לפחות להבין למה הכתבת נגה ניר נאמן, לא מפסיקה לפקוד את ה"קלאבים" (שממילא מלאים בצופי חדשות ערוץ 2), ולמה מפקיעים מהצופה האינטליגנטי דקות ארוכות של זמן אוויר שמיועד לחדשות כדי להשתכשך במי האפסיים של בריכת הפעוטות באיזה "פאלאס שמאלאס" בשיטת הכל כלול.

בין האפשרות שערוץ 10 עושה כסף מהצד לבין האפשרות שהם פשוט התחרפנו ומגישים לנו את הדונר-קבאב הקלוקל הזה כמעט כל ערב, אני נשבע שאני מעדיף את האפשרות הראשונה.