אלעזרא: "נדהמתי לקרוא כאילו יש לי מאבק עם בנק הפועלים"

גלובס tv "ההצקות של האחים לוי - זה לא מקרה שזה צף עכשיו, הם קיבלו מכתבים שהשנתיים של העסקתם מסתיימות - והבינו שהמיצגים לא היו נכונים ושמי שאמור להיפגע מכך זה הם"

במסיבת עיתונאים שנערכה היום במשרדי אלעזרא החזקות אמר אלי אלעזרא, בעל השליטה בחברה: "אני פועל עם עשרות חברות ויש לנו מערכת יחסים יפה עם כלל הבנקים ובכלל זה עם בנק הפועלים . נדהמתי לקרוא כאילו יש לי מאבק עמם". אלעזרא אמר את הדברים בהתייחסו לפרסום ב"גלובס" שלפיו הבנק מאיים בנקיטת צעדים משפטיים נגד אלעזרא בגלל חשש לאי פירעון חובות של חברה בת של אפרידר.

"הבנק הוציא מכתב מאוד חם והופתעתי גם משיחות הטלפון שקיימו איתי כל השדרה הניהולית של הבנק כולל המנכ"ל, ציון קינן, שחיממו את ליבי וגיבו אותי. גם הם נדהמו לקרוא בעיתון כאילו יש משהו שמעכיר את היחסים ביננו", אמר. "לא תשמעו ממני השמצות כלפי הצדדים השונים".

"נקראתי להיכנס לחברה על ידי בנק הפועלים לפני כשנתיים. הם יזמו פגישה עם משפחת לוי ותיארו בפניי מצב של חברה עם פוטנציאל. זאת היתה חברה על סף קריסה והבנק מתוך אחריות מחשש למקרה של חפציבה שתיים. היו 17 פרויקטים שונים שלא היו מסתיימים, ומאות משפחות לא היו מקבלות את הדירות שלהם", אמר אלעזרא.

"משפחת לוי הציגה בפני את הפרויקטים ועתידיים שהמימוש שלהם מגלם עודף של כ-250 מיליון שקל. נדרשנו לפעולה מהירה, ומהתזרים שהאחים לוי הציגו לי עלה שהחברה תצטרך לא יותר מ-26 מיליון שקל הזרמה כדי להמשיך ולקיים את הפעילות שלה".

"מתוך אחריות הזרמתי 42 מיליון שקל כדי להמשיך את פעילותה הסדירה כבר ביום הראשון. הואיל ולא היה לי זמן לבדיקת נאותות, הציגו בפני ביום רביעי וחתמתי ביום שישי.
שאלתי את האחים לוי האם העודפים בסך 250 מיליון שקל זה עודף אמיתי ודאי והם אמרו לי שכן וזה אפילו שמרני", אמר אלעזרא.

"רכשתי 51% וסיכמתי שהעודפים יחולקו - אם אתם בטוחים בעודפים, העודף הראשון בסף 125 מיליון שקל יגיע לאפרידר ולאחר מכן למשפחת לוי ככל שיהיה עודף. מתוך כבוד הבטחתי להמשיך להעסיק אותם במשך שנתיים כולל הוצאות רכב והם נוסעים ברכבים אמריקאים - כמו שפושטי רגל נוהגים בדרך כלל".

"מרגע שנכנסנו לחברה היינו עסוקים כולנו בהשלמת 17 הפרויקטים שהיו בהליכי בנייה ואלמלא אפרידר נכנסה הם היו קורסים. הסתבר לנו גם שבפועל הזרמנו כפול מעל 50 מיליון שקל כדי למסור דירות משפחות. מישהו אחר היה עוצר אך אנו מתוך אחריות הזרמנו כל מה שצריך".

"העודף שהובטח על ידם הוא של 120 עד 140 מיליון שקל. הפערים נובעים מהכנסות נמוכות ממה שכתבו והוצאות גבוהות יותר. הרקע להצקות של האחים לוי זה לא מקרה שזה צף עכשיו, הם קיבלו מכתבים שהשנתיים של העסקתם מסתיימות - הבינו שהמיצגים לא היו נכונים ושמי שאמור להיפגע מכך זה הם.

במקביל הוציאה חברת אלעזר דיווח לבורסה ובו הגיבה על הפרסומים. "י.ד. לוי כוללת שתי חברות שהחברה מחזיקה ב-50% מהון המניות שלהן ובמלוא זכויות השליטה בהן", נכתב בהודעה.

"הנושא שמהות צו המניעה אינו מהותי לחברה", נכתב. "מדובר בצו ארעי שניתן במעמד צד אחד. המבקשים הסתירו עובדות מבית המשפט והסתמכו על עובדות שראיות ו/או מסולפות".

בחברה מציינים כי אין לה כל מחלוקת עם בנק הפועלים והמטרה היחידה של הבקשה לבית המשפט היתה הכפשת שם החברה.

תגובת האחים לוי למסיבת העיתונאים של אלי אלעזרא: "ליבנו נכמר על כך שאלי אלעזרא סבור שהוא עשה עסקה גרועה. דבר זה אינו מעלה או מוריד מכך שאלעזרא מרוקן את החברה מנכסים ומנסה למכור אותם במחירי חיסול".