טאואר חתמה על החוזה הגדול בתולדותיה עם הכנסות מוערכות של כחצי מיליארד דולר; מזנקת ב-16%

גלובס tv החוזה עם יצרנית המוליכים למחצה אינטרסיל נחתם ל-10 שנים עם הכנסות של כ-50 מיליון דולר בשנה ■ עד היום היתה אינטרסיל לקוחה של ג'אז טכנולוגיות שמוזגה לתוך טאואר ■ טאואר צופה צמיחה דו-ספרתית ברבעון השלישי ■ מחזור מסחר חריג במניה בבורסה בת"א: 65 מיליון שקל

טאואר , יצרנית השבבים ממגדל העמק, בניהולו של ראסל אלוונגר, חתמה על החוזה הגדול בתולדותיה עם יצרנית השבבים אינטרסיל. עלח פי ההערכות בשוק החוזה שנחתם ל-10 שנים משקף הכנסות של כ-50 מיליון דולר בשנה המהווה חוזה של כחצי מיליארד דולר לחברה.

טאואר מייצרת מעגלים מודפסים זעירים עליהם תוכל אינטרסיל להלביש את הטכנולוגיה שלה. טאואר העוסקת בתכנון פיתוח וייצור שבבים, מפעילה כיום שני מפעלי יצור במגדל העמק. כשמפעל נוסף נמצא בקליפורניה, ארה"ב והיה בעבר בבעלות חברת ג'אז טכנולוגיות שנרכשה על ידי החברה. לטאואר יש החזקה של 10% ממפעל שבבים בסין שהגיע כירושה מרכישת ג'אז.

שתי החברות ישלבו את הטכנולוגיה והידע שלהן לפיתוח פלטפורמת ניהול טכנולוגית. בין החברות נחתם זכרון דברים שאמורה להתלוות אליו חתימה על הסכם רשמי. אינטרסיל היתה עד עכשיו לקוח של חברת ג'אז טכנולוגיות שנרכשה על ידי טאואר.

טאואר דיווחה אתמול כי את הרבעון השני של השנה סיכמה עם הכנסות ברף העליון של התחזיות שסיפקה, צופה צמיחה דו-ספרתית ברבעון השלישי של השנה ומציגה משקיע חדש בחברה: קרן ההשקעות האמריקנית יורקוויל, שתשקיע בחברה עד 25 מיליון דולר בשנתיים הקרובות.

על-פי חברת התחזיות גרטנר, שוק שבבי ה-PM העולמי צפוי להמשיך ולהיות פלח השוק בעל אחוזי הצמיחה הגבוהים ביותר בשוק הסמיקונדקטור. iSupply מדווחים כי שוק ה-PM צפוי לצמוח מ-10.3 מיליארד דולר בשנת 2009 ל-14.6 מיליארד דולר בשנת 2013, צמיחה שנתית ממוצעת של 9.1%.

שוק ניהול צריכת ההספק (Power Mangement) הינו שוק שנמצא בצמיחה בשנים האחרונות, ואת השימושים שלו ניתן למצוא בלא מעט מכשירי אלקטרוניקה. כך למשל, במחשבים ניידים יש היום דגש לא רק על המהירות, אלא גם על אורך חיי הסוללה, ויש צורך ברכיב אחד שיודע לעשות אינטגרציה של מעגלי החישוב, ביחד עם השליטה במתחים הגבוהים, על מנת לנהל ביעילות את צריכת ההספק בתוך הסוללה.

ד"ר אבי שטרום, סגן נשיא ומנהל קו המוצרים הייחודיים של טאואר, סיפר היום ל"גלובס" על ההסכם החדש. "פיתחנו ביוזמתנו בשלוש השנים האחרונות פלטפורמה מודולרית של ניהול צריכת הספק, והיתרון הגדול עבורנו הוא שהטכנולוגיה החדשה של השוק הזה נמצאת ב-0.18 מיקרון, בדומה לטכנולוגיה בה עובד מפעל הייצור שלנו".

* מתי צפויה טאואר לרשום הכנסות מהסכם זה?

"לאחר שנסיים את הפיתוח, אנחנו מצפים ששנה מהיום יתחילו מוצרים שמבוססים על הפלטפורמה להגיע לשוק. התחזית למכירות של כ-50 מיליון דולר בשנה מתבססת על קצב ההעברה של המוצרים של אינטרסיל מטכנולוגיית ה-0.6 ו ה-0.35 מיקרון, לטכנולוגיה החדשה".

* האם קיים פוטנציאל ללקוחות נוספים בתחום זה?

"הרבה מאוד חברות שעוסקות בניהול צריכת הספק עובדות כאמור בטכנולוגיית 0.6 ו-0.35 מיקרון, והן מחפשות מישהו שיעשה להם את הפלטפורמה של הדור הבא ב-0.18 מיקרון. כאן יש להם דילמה - האם לקנות פאב בעל יכולות כאלה, או לעשות אאוטסורסינג. אינטרסייל היא הסנונית הראשונה, והבחירה שלה משדרת אמון ביכולות שלטאואר, הן הפיננסיות והן הטכנולוגיות, ואנו מצפים לזכות בלקוחות נוספים שהיו על הגדר עד עד עכשיו, הן מארה"ב והן מאסיה".

"אנו מאוד מרוצים להרחיב את שיתוף-הפעולה ארוך השנים שלנו ולפתח יחדיו פלטפורמה רבת-עוצמה וחדשנית שתענה על צרכי הדור הבא של מוצרי ה-PM," אמר סאגר פושפלה, סמנכ"ל בכיר, שירותי ייצור וטכנולוגיה עולמיים באינטרסיל. "טאואר מספקת את טכנולוגיית ה-BCD הטובה ביותר בתעשייה המאפשרת לאינטרסיל להציע פתרונות PM ו-NVM ייחודיים ביותר".

ראסל אלוונגר, מנכ"ל טאואר, אמר כי "אינטרסיל מספקת שבבים איכותיים ועתירי ביצועים טכנולוגיים ואנו נרגשים שחברה מובילה עם היסטוריה מוכחת ב-PM בחרה בנו כשותפה ושמה את אמונה בטכנולוגיה ובתוכניות העתידיות שלנו לפיתוח משותף וייצור הדור הבא של פלטפורמת ה-PM. יחד, נאפשר תכנון מהיר יותר וחסכוני בעלויות אשר יקנו יתרון משמעותי ללקוחותיה של אינטרסיל. אנו מצפים לשיתוף-פעולה פורה וארוך-טווח".