בן-דב יחוייב למכור את פעילות "דינמיקה סלולר" כתנאי לרכישת פרטנר

זאת אם הממונה על ההגבלים העסקיים תדרוש ממנו לעשות כן ■ עוד עולה ממתווה העסקה כי חבילת המימון של 300 מיליון דולר מהמוכרת האצ'יסון תישא ריבית דולרית בשיעור 2%-4%

אילן בן-דב יחוייב למכור את פעילות דינמיקה כתנאי לרכישת פרטנר - אם הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, תדרוש זאת כדי לאשר את אחת העסקות הגדולות במשק בשנה האחרונה - לפי 67.03 שקל למניה.

דינמיקה עוסקת במכירת טלפונים סלולריים ואביזרים נלווים וכן מעניקה שירותי אחזקה לטלפונים סלולריים עבור לקוחות הקצה ברשת סלקום. הפעילות בתחום זה נעשית באמצעות רשת של חנויות ונקודות מכירה הפועלות בכל רחבי הארץ ("דינמיקה סלולר").

דינמיקה מוכרת בעיקר את מכשירי סמסונג , אותם מייבא בן-דב לארץ באמצעות חברת סקיילקס הבורסאית - החברה הבת של סאני תקשורת, והחברה שבאמצעותה ירכוש את השליטה בפרטנר. לפיכך עשויה רונית קן להציב תנאים מגבילים הכוללים גם הפרדה מבנית בין פעילות סמסונג והאחזקה בפרטנר.

עוד עולה ממתווה העסקה כי בן-דב יעביר כ-4.14 מיליארד שקל מתוך התמורה הכוללת של העסקה (5.29 מיליארד שקל, 1.38 מיליארד דולר) במזומן עם מועד השלמת העסקה. אתמול (ד'), כשנחתמה העסקה, שולמו 25 מיליון דולר על החשבון כמקדמה, אשר יוחזקו בינתיים בפיקדון.

על התנאים המתלים בעסקה להתקיים עד ה-16 בדצמבר, כאשר לסקיילקס תינתן אפשרות ל-2 הארכות בנות חודש, בכפוף לפיקדון של 10 מיליון שקל נוספים בכל פעם. דמי הביטול עומדים על עשירית מסכום העסקה; פיגור בתשלום יישא ריבית לפי ה-LIBOR (הריבית על אשראי בין-בנקאי במט"ח - בדולר - בשוק הכספים בלונדון), בתוספת 3%.

כידוע, סקיילקס תזכה לחבילת מימון של 300 מיליון דולר מהמוכרת האצ'יסון . החבילה תישא ריבית דולרית בשיעור 2%-4%. שיעור הריבית מדורג בהתאם לתקופות ההלוואה, אשר כל אחת מהן מגובה בשעבוד כמות הולכת ופוחתת של מניות פרטנר.

כעת נודע כי המימון יהיה כפוף להנפקת אגרות חוב על-ידי סקיילקס בה תחזיק האצ'יסון ואשר ישועבדו במניות פרטנר. אגרות החוב ייפרעו מיידית אם יחולו שינויים בשליטה בחברה או אם תימכר/ימכרו נכסיה. אחרת ייפרע הסכום בתשלום אחד לאחר 4.5 שנים.

סקיילקס לא תשתתף בחלוקת הדיבידנד שתבוצע ב-13 באוקטובר, אשר הוכרז עם פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון השני השבוע. אם השלמת העסקה תדחה אל מעבר לתחילת דצמבר, תקבל החברה חלק יחסי מהדיבידנד שתחלק החברה בגין התוצאות הכספיות לרבעון השלישי - שכידוע צריכות להתפרסם עד ה-30 בנובמבר.

כשתושלם העסקה יתפטרו 6 הדירקטורים במועצת המנהלים של פרטנר מטעמה של האצ'יסון, מתוך 11 בסך-הכל.

פרטנר