פולקסווגן רוכשת 42% מפורשה תמורת 3.3 מיליארד אירו

החברות הודיעו על תוכניותיהן לקיום העסקה ביולי לאחר מאבק שליטה בו הפסידה פורשה ■ העסקה כוללת גם מעורבות של קרן ריבונית מקאטאר אשר תרכוש 17% מפולקסווגן ויתכן שגם חלק מההחזקות בפורשה

פולקסווגן , יצרנית כלי הרכב הגדולה באירופה תשלם 3.3 מיליארד אירו שהם כ-4.71 מיליארד דולר בעבור נתח של 42% מיצרנית רכבי היוקרה, פורשה , כחלק מתוכנית המיזוג ביניהן. פולקסווגן תתמזג באופן מלא עם יצרנית 911 דיגמי רכבי הספורט בשנת 2011, במידה וכל תנאי המיזוג יתמלאו. כך הודיעו שתי החברות היום (ה') בשתי הודעות נפרדות.

החברות הודיעו על תוכניותיהן לקיום העסקה ביולי. העסקה כוללת גם מעורבות של קרן ריבונית מקאטאר אשר תרכוש 17% מפולקסווגן ויתכן שגם חלק מההחזקות בפורשה.

מנהלים המעורבים בתוכניות המיזוג אמרו כי בסופו של דבר בכוונת החברה הממוזגת לעקוף את יצרנית כלי הרכב היפנית, טויוטה המובילה העולמית מבחינת מכירות ורווחיות.

מנכ"ל פורשה מזה 16 שנה, וונדלין ווידקינג וסמנכ"ל הכספים של החברה התפטרו ב-23 ביולי והחברה מינתה תחת המנכ"ל את מנהל כוח האדם של החברה, מיכאל מאכט. זאת לאחר שהדירקטוריון הורה על מכירת פעילות החברה לפולקסווגן במטרה להכניס לה עד 5 מיליארד אירו, לצידה של הקרן הקאטארית כמשקיעה אפשרית.

המיזוג המתוכנן מסיים 4 שנים של מאבק שליטה במהלכו נוצר לפורשה חוב אדיר של כ-10 מיליארד אירו (כ-14.2 מיליארד דולר) לאחר שאספה 51% ממניות פולקסווגן בניסיון שכשל להשתלט על החברה. מטרתה של פורשה היתה להגיע להחזקה של 75% בחברה, מה שהיה מאפשר לה את הגישה לקופת המזומנים של פולקסווגן. מאבק שליטה זה הזניק את שווי מניותיה של פולקסווגן לרמות שיא בעוד שמסביבה קרסה בשנה האחרונה התעשיה כולה.