פולאר תקשורת מבקשת לדחות תשלום האג"ח מאוגוסט: "פנינו לקרנות בבקשת אשראי"

המנכ"ל, רימון בן שאול: "אני לא מבקש תגלחת או תספורת, רק דחייה" ■ היקף תשלום האג"ח הקרוב: 32 מיליון שקל

פולאר תקשורת שבבעלות לידר החזקות והשקעות נקלעה למשבר תזרימי, והנהלת החברה ביקשה היום ממחזיקי האג"ח לדחות את התשלום הקרוב, בסך 32 מיליון שקל, שאמור להיות משולם בסוף אוגוסט. זאת, בתקווה להשיג מימון ביניים (מזנין) לתשלום החוב. הלוואת המזנין אמורה להגיע מאחת מקרנות המנוף, אך היא תאלץ את החברה לשעבד נכסים נוספים, ולכך מתנגדים חלק מהמשקיעים, ובראשם בית ההשקעות מיטב.

לפולאר תקשורת שורה ארוכה של אחזקות בחברות תקשורת וסטארט-אפ שונות, שחלקן רווחיות אך עתיד רובן לוט בערפל. האחזקות הבולטות הן 7.9% בחברת הלווין יס, ו-13% ברשת. נציין, כי את האחזקות ב-יס, ששוות כ-114 מיליון שקל, מבקשת החברה למכור זה תקופה.

מנכ"ל פולאר, רימון בן שאול, אמר: "פנינו למספר קרנות כדי לקבל אשראי בתנאים סבירים, כדי לשלם למחזיקי האג"ח את הקרן והריבית. אם נצליח, כולם ייהנו מכך - מחזיקי האג"ח יקבלו את הכסף, ואנו נהיה בפוזיציה טובה יותר מול המתעניינים באחזקותינו ביס. הריבית תהיה בהתאם לנהוג במזנין, אך זה שווה ערך למה שנוכל לקבל ממכירת מניות יס, אם לא נמכור בלחץ".

ברקע, נזכיר כי ביהמ"ש צריך לתת את פסיקתו בעניין מיזוג בזק ויס, לאחר פגרת הקיץ של בתי המשפט. "התמונה תתבהר בחודש הבא", הרגיע בן שאול, והוסיף כי "לפולאר תקשורת יש מספיק נכסים כדי לעמוד בהתחייבויותיה. אני לא מבקש תגלחת או תספורת, אך תיתכן בעיה בעיתוי התשלום הראשון, בשל העיכוב המשפטי ביס".

נציגי מיטב באסיפה הנהיגו כאמור קו אגרסיבי, ולדברי ערן סטפק "אנו לא מוכנים שהחברה תתן שעבודים חדשים לנושים אחרים, ורוצים למנוע ממנה לנקוט פעולות חד צדדיות ובלתי הפיכות שיפגעו במחזיקי האג"ח. אני לא רוצה להיות נושה נחות".

מלבד מניות יס נבחנת גם מכירת האחזקות במקסימדיה. לגבי התמורה שתתקבל, בן שאול הבטיח כי לא תשמש להשקעות חדשות. עוד עדכן, כי לפחות3 חברות מהפורטפוליו בדרכן לבצע אקזיט.

בסיכום האסיפה התחייבה החברה שלא לשעבד שום נכס בשבועיים הקרובים, ובמקביל תמונה נציגות של מחזיקי האג"ח. אלו שוקלים להיכנס במקום קרן המנוף, ולהסכים לדחיית התשלום הקרוב בשנה, שתמורתה יקבלו פיצוי של ריבית. *