מלחמתו של אובמה בהעלמות מס מגיעה גם לישראל

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] עו"ד הנרייט פוקס: "אזרח אמריקני שלא ידווח עד לסוף חודש ספטמבר 2009 על כל חשבון בשווי שעולה על 10,000 דולר המוחזק בבנק זר, בחשבון חסכון, או בקרן השתלמות, עלול להיקנס ב- 10,000 דולר"

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים]

מלחמתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה בהעלמת נכסים והתחמקות מתשלום מיסים והחקיקה נגד שימוש במקלטי מס, אותה הוא מקדם, חוצה גבולות ועלולה לפגוע בבעלי חשבון בנק בישראל. על פי התקנות האמריקניות, אזרח אמריקני שלא ידווח עד לסוף חודש ספטמבר 2009 על כל חשבון בשווי שעולה על 10,000 דולר המוחזק בבנק זר, בחשבון חסכון, או בקרן השתלמות, עלול להיקנס ב-10,000 דולר עבור כל עבירה, אפילו אם הייתה ללא כוונת זדון.

כחלק מהגברת הפיקוח על משלמי המיסים והרצון להגביר את האכיפה הצהירה רשות המיסים האמריקנית כי היא מעניקה הזדמנות אחרונה לבעלי חשבונות זרים להגיש דו"ח על פעילותם החשבונאית והפיננסית שמעבר לים (FBAR). נגד חייבים במיסים אמריקנים שלא ידווחו על חשבונות בנק זרים שבראשותם, עד לסוף חודש ספטמבר, ייפתחו הליכים פלילים. רשויות המס בארה"ב שסימנו את הגברת הפיקוח על חשבונות זרים כיעד, רמזו שכל אזרח שיפר את התקנות הליכים צפוי לעונשים כבדים וזאת כדי למגר את התופעה.

"ישראל נחשבת כאטרקטיבית עבור משקיעים זרים הזוכים לתנאים אטרקטיביים לחשבונות מטבע זר ורבים רואים בה מקלט עלולה להיפגע מהגברת הפיקוח. לפי אמנת המס בין ישראל לארה"ב, רשויות המס הישראליות חייבות לספק מידע על משלמי מיסים אמריקניים", מסבירה עו"ד הנרייט פוקס, שותפת מיסים ומומחית במיסוי בינלאומי במשרד ש. פרידמן ושות'.

"החשש הוא שהידוק הפיקוח יגביר זליגה של השקעות אמריקניות מישראל, בין אם עקב תשלום מיסים קודמים וקנסות בארה"ב ובין אם על מנת למצוא מקלט מס טוב יותר".