אלווריון תסייע בהקמת רשת WiMAX בדרום אוסטרליה

הרשת, המוקמת בסיוע מימון ממשלתי, תיבנה במהלך 15 החודשים הבאים באמצעות ציוד של אלווריון ■ היקף העסקה מוערך במיליוני דולרים

כחלק מהרצון לחבר אזורים מרוחקים לתשתיות תקשורת, הממשל בדרום אוסטרליה נותן מימון - ואלווריון הישראלית נהנית. חברת האינטרנט האוסטרלית Adam הודיעה על פרישת רשת WiMAX באזור העיר אדלייד, כש-3 מיליון דולר מגיעים ממימון ממשלתי ועוד 12 מיליון דולר בהשקעה של החברה, אדם. לפי ההערכות, היקף העסקה יגיע למיליוני דולרים.

לפי הודעת אדם, הרשת תיבנה במהלך 15 החודשים הבאים באמצעות ציוד של אלווריון. בשלב ראשון, הטכנולוגיה שתסופק תהיה של WiMAX נייח. "בחרנו במוצרי אלווריון כי יש להם ניסיון בפרישות בשטחים בעלי שטח ודמוגרפיה דומה", מסר סקוט היקס, בכיר באדם.

אלווריון, המנוהלת על-ידי צביקה פרידמן, מספקת מערכות תקשורת אלחוטיות בפס רחב ומתמקדת ב-WiMAX. נראה שעבור החברה מדובר בחוזה בהיקף של כמה מיליוני דולרים.

אלווריון עשויה ליהנות בחודשים הקרובים מהשקעה של ממשלות בחיבור אזורים מרוחקים לפס רחב. בארה"ב, לדוגמה, ממשל אובמה מקצה מעל 7 מיליארד דולר לנושא. בראיון ל"גלובס" אמר פרידמן לאחרונה כי הפוטנציאל לאלווריון הוא גדול מאוד. התוכנית האמריקנית היא המוכרת ביותר, אך ממשלות נוספות מעוניינות לקדם את הכלכלה על-ידי השקעה בתשתיות תקשורת, ובאוסטרליה ההשקעה המתוכננת גבוהה יותר וצפויה להגיע לעשרות מיליארדי דולרים.

אלווריון נסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב בשווי של 250 מיליון דולר.