ביהמ"ש ביטל את הצו נגד מכירת המרכז של אפרידר בחולון

מדובר בצו שניתן לבקשת האחים לוי כנגד מכירת הקרקע למרכז המסחרי בחולון של אפרידר ושל חברת י.ד. אלברט לוי שבשליטת אלי אלעזרא ■ הערבות בסך 250 אלף שקל תישאר מופקדת בביהמ"ש עד להחלטה עתידית

בית המשפט המחוזי בירושלים ביטל הבוקר (ב') את צו המניעה הזמני שניתן כנגד מכירת הקרקע למרכז המסחרי בחולון של אפרידר ושל חברת י.ד. אלברט לוי שבשליטת אלי אלעזרא.

החברה חתמה על זיכרון דברים למכירת הקרקע במתחם בסכום של כ-57 מיליון שקל לדוד אסטנג'לוב ושלום טל. לפני כשבוע ביקשו האחים לוי - בעלי מניות מיעוט בחברה אשר מכרו לפני כשנתיים את החברה לאלעזרא - להוציא צו מניעה זמני במעמד צד אחד על מנת למנוע את המכירה.

עו"ד צביקה בר-נתן ממשרד זליגמן, שייצג בדיון את חברת אפרידר ואת חברת י.ד. אלברט לוי שבשליטת אלעזרא, אמר במהלך הדיון שהתקיים במעמד שני הצדדים, כי הבקשה שהוגשה מושתתת על עילות רעועות והסתרת עובדות משמעותיות מבית המשפט. עוד אמר כי האחים לוי השיגו בדרך בלתי ראויה צו ארעי מבית המשפט, וכי הנזק שנגרם בעקבות הצו נעשה במכוון.

בעקבות הדיון המליץ השופט משה סובל לאחים לוי למשוך את בקשתם לצו המניעה, והללו קיבלו את הבקשה. הערבות בסך 250 אלף שקל, שהופקדה עם הגשת הבקשה במעמד צד אחד, תישאר מופקדת בבית המשפט עד להחלטה בהליכים עתידיים בנושא.

בשבוע האחרון פורסמו כתבות בעיתונות על מצב בעייתי שאליו נקלעה החברה, אותם הזים במסיבת עיתונאים אלעזרא וטען כי מצבה של החברה איתן וכי אין לו כל בעיות עם הבנקים. במסיבת העיתונאים אמר כי הזרים לחברה 42 מיליון שקל עם רכישת החברה.

האחים לוי מסרו בתגובה כי אלי אלעזרא החליט למכור לבתו דירת יוקרה בפרויקט החברה ב-1.3 מיליון שקל מבלי לקבל את האישור המתאים באסיפה הכללית, כאשר הם מצאו קונה לאותה דירה ב-1.57 מיליון שקל.

האחים לוי מסרו עוד כי קיבלו את הצעת בית המשפט, וכי סוגיית המרכז המסחרי שנמכר במכירת חיסול תתברר במסגרת נפרדת.