קרנות נאמנות המתמחות במניות פיננסים מניבות תשואות דו-ספרתיות חזקות

מארק לינץ',מנהל הקרן Dryden Financial משקיע בהתאם לאסטרטגיה המחפשת בנקים זולים הנהנים מתמיכת הממשלות שלהן

אחרי ההתרסקות במחיריהן של מניות השירותים הפיננסיים בשנה החולפת, נראה בלתי אפשרי שקרן מנייתית המשקיעה בסקטור זה תוכל להציג תשואות כלשהן, שלא לדבר על תשואות דו-ספרתיות. אולם זה בדיוק מה שעשו שלוש קרנות.

בשעה שה-ETFs (תעודות סל במתכונת של קרן נאמנות בארה"ב), שעוקבות אחרי המדדים הפיננסיים הגדולים, איבדו יותר מ-35% ב-12 החודשים האחרונים, קרנות כמו Dryden Financial Services Fund (סימול: PFSAX) ו-FBR Small Cap Financial Fund (סימול: FBRSX) , ובנוסף Burnham Financial Services Fund (סימול: BURKX) הניבו תשואות של 27.5%, 21.2% ו-10.6%, בהתאמה.

"המפתח לביצועים שלנו בשנה החולפת היה להימנע מקטסטרופות", מסביר מארק לינץ', סגן נשיא בכיר בוולינגטון מנג'מנט, ומנהל הקרן Dryden Financial. לינץ' השתלט על הקרן בינואר ומייד אימץ מדיניות השקעה גלובלית. היום 60% מארבעים המניות שבהן מושקע הקרן זרות. שלוש האחזקות הגדולות של הקרן הן בנק DnB Nor Asa הנורבגי (סימול בנורבגיה: DNBNOR ), שעלה ביותר מ-100% בששת החודשים האחרונים, ובנק אוף נובה סקוטיה (סימול: BNS ) וטורונטו-דומיניון בנק (סימול: TD ) - שעלו יותר מ-50% השנה.

איך הוא בחר בהם? על פי האסטרטגיה, שמחפשת בנקים זולים בגלל פחד לא רציונלי, ושגם נהנים מתמיכת הממשלות מדינות האם שלהן.

אנטון שוץ, מנהל קרן בורנהאם, נמנע מבנקים שהתמקדו בשוק הנדל"ן. במה שוץ כן משקיע? בחברות עם הון ניכר, כמו People's United Financial (סימול: PBCT ) ו- TFS Financial(סימול: TFSL). הוא גם החזיק מניות של ג'יי.פי מורגן צ'ייס (סימול: JPM) השנה, והתחיל לקנות בנק אוף אמריקה (סימול: BAC ), אחרי שהבנק החליט לחתוך את הדיבידנד לסנט אחד. שוץ מסביר שהצעד הראה שהבנק רציני לגבי גיוס הון.

הוא אוהב גם את המבטחות MetLife (סימול: MET ) ואת Travelers Companies (סימול: TRV ), מפני שיש להן הון נרחב שיכול לאפשר להן לקנות את מתחרותיהן.

שוץ משתמש בפוזיציות שורט בקרן שלו, למרות שהוא מגביל אותן ל-25% מהפורטפוליו. נכון ל-30 בינואר, הקרן הייתה בלונג על 54 מניות ובשורט על 11 - בעיקר חברות שחשופות לבנייה ומבטחות של נדל"ן מסחרי.

עניין של סיכון מחושב

דיוויד אליסון, מנהל הקרן FBR, היה מחוץ לשוק בין ינואר למארס, והחזיק יותר מ-60% מנכסי הקרן במזומן - הפוזיציה הגדולה ביותר שלו בכמעט 20 שנה. אולם עם שיפור התמונה הכלכלית הוא החל לקנות מניות וכעת הוא מושקע לחלוטין. "זה עניין של סיכון מחושב", מסביר אליסון. "ההון שגויס על ידי הבנקים היה גדול, והם הוסיפו לתחושת הביטחון שלי".

אליסון אומר שמבחינות מסוימות, הסקטור הפיננסי היום מתנהג כמו מניות ביוטק. "אתה לוקח סיכון לגבי חברות שיכולות להצליח ויכולות גם לא להצליח, אולם אם הן יצליחו - תזכה בגדול". שוץ אומר שהסקטור אופורטוניסטי והוא מאמין שההחלטות הנכונות יובילו לתשואות גדולות בשנתיים-חמש שנים הבאות. לינץ' סבור שהסקטור יהיה שטוח בשנה הקרובה, אולם מסכים שיש בו מציאות. "מחירי המניות בפיננסים בדרך כלל קשורים בקשר הדוק, אולם לא הפעם. עדיין לא ברור מי יהיו המרוויחים ומי המפסידים".

כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2009