ענתבי ממשיך לקנוס: פסגות ומנורה ישלמו כ-78 אלף שקל

קונס לראשונה אדם פרטי - חבר בשורה של ועדות השקעה בניגוד לתקנות ■ האוצר פירסם היום חוזר הפרוטוקול האחיד המקוצר

בית ההשקעות פסגות וקבוצת הביטוח והפנסיה מנורה מבטחים נקנסו היום בכמה עשרות אלפי שקלים על ידי הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, ידין ענתבי. במקביל, האוצר הטיל לראשונה קנס אישי על חבר ועדת השקעות בשל כהונה בניגוד להוראות הדין והיעדר גילוי נאות על עיסוקים אחרים.

בכך מסמן האוצר, שכבר קנס בעבר גופים מוסדיים אך לא אנשים פרטיים, את השלב הבא באכיפה על אופן העמידה בכללי המשטר התאגידי בגופים המוסדיים, תוך הקפדה גם על האחריות האישית. עם זאת, באוצר לא מפרטים מיהו אותו חבר ועדת השקעות שכיהן במספר גופים מוסדיים אך מסבירים כי הקנס הוטל עליו מכיוון שהיה "חבר ועדת השקעות אשר כיהן במספר גופים מוסדיים במקביל בניגוד לתקנות וכן על אי גילוי נאות אודות כהונותיו בגופים אלו כנדרש בעת הגשת טופס לעניין דיווח על מינוי נושא משרה". גובה הקנס שהוטל עליו הינו 7,500 שקל.

פסגות ומנורה נקנסו בשל איחור במתן מענה לאגף שוק ההון במסגרת טיפול בפניות ציבור. חברת ניהול הגמל של בית ההשקעות פסגות נקנסה בכ-42,750 שקל בעוד שמנורה חברה לביטוח נקנסה בסכום של כ-36,000 שקל. הקנסות ניתנו במסגרת סמכויות ענישה שניתנו לממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון באוצר במסגרת רפורמת בכר.

בתוך כך ענתבי פרסם היום חוזר חשוב בנוגע להחלת הפרוטוקול האחיד המצומצם, וזאת החל מפברואר הקרוב. החוזר, שנועד לקדם את יכולות הייעוץ בשוק הפנסיוני, יוחל על כל הגופים המוסדיים ובעלי רישיון השיווק והייעוץ והוא כולל 104 שדות דיווח. בעתיד יפרסם האוצר, המקדם במקביל את הקמת המסלקה הפנסיונית להעברת מידע וכספים בשוק הפנסיוני, פרוטוקול אחיד נרחב בהרבה, הצפוי לכלול כ-800 שדות דיווח.

בפורום מנהלי הסדרים פנסיוניים ברשות מאיר אוזן, מסרו בתגובה לחוזר כי מדובר רק בתחילת הדרך ו"יש לעבור במהירות לפורמט של פרוטוקול מורחב. רק פרוטוקול זה יוכל לאפשר בעתיד מתן שירות וייעוץ הולמים ללקוחות".