פימקו: "הדולר מאבד את מעמדו כמטבע הרזרבה העולמי"

קרטיס א. ממבורן, אנליסט בפימקו: "משקיעים צריכים לשקול בכובד ראש האם זה הגיוני לנצל תקופות בהן הדולר חזק כדי לגוון את חשיפתם למטבעות אחרים" ■ "הדולר צפוי להיחלש בעיקר ביחס למטבעות השווקים המתעוררים"

פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם, בניהולו של ביל גרוס, חוזה את היחלשותו הנמשכת של הדולר לאחר שממשלת ארה"ב הזרימה סכומי עתק של דולרים אל תוך המשק האמריקני.

הדולר צפוי להיחלש בעיקר ביחס למטבעות השווקים המתעוררים, כתב קרטיס א. ממבורן, אנליסט בפימקו, באתר של של החברה. "השטר הירוק מאבד את מעמדו כמטבע הרזרבה העולמי".

"משקיעים צריכים לשקול בכובד ראש האם זה הגיוני לנצל תקופות בהן הדולר חזק כדי לגוון את חשיפתם למטבעות אחרים", כתב ממבורן.

"הממשל הציף את המשק בדולרים בתגובה למשבר העולמי מה שהקטין את הביקושים למטבע האמריקני".

מדד הדולר, העוקב אחרי הדולר האמריקני ביחד לסל של מטבעות ירד היום ל-78.823 נקודות - הרמה הנמוכה ביותר מזה כשבוע. המדד נפל ב-12% מאז מארס.

ממשלת ארה"ב הזרימה 12.8 טריליון דולר למשק האמריקני במטרה לבלום את המשבר הפיננסי. סין, המחזיקה הגדולה ביותר בעולם של עתודות מט"ח, וכן רוסיה, קראו ליצירת מטבע עולמי חדש שיחליף את הדולר.

"אומנם לא הגענו עדיין למצב המצדיק מטבע עולמי חדש, אך ברור שמעמדו של הדולר הולך ופוחת, גם בלי אלטרנטיבה ראויה", הסביר ממבורן.

נזכיר כי בראיון אתמול (ג') לסוכנות "בלומברג", אמר ריצ'רד קלארידה, היועץ האסטרטגי של פימקו, כי צמיחה של 2% בכלכלה האמריקנית צפויה על רקע העלייה בשיעור הבלתי מועסקים בארה"ב. "איננו רואים התאוששות קלאסית בצורת V כפי שחזינו ביציאה ממיתונים קודמים", אמר קלארידה. "הצריכה שנותרת נמוכה אינה מאפשרת זאת".

בנוסף, מוחמד אל-אריאן, מנכ"ל פימקו, ציין אמש (ג') לסוכנות הידיעות רויטרס כי "הראלי במניות בארה"ב נעצר". לדבריו, "שווי המניות נסק מעלה מהר מדי".

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]