רצף של הקשרים: תוסף לדפדפן פיירפוקס שמציע תוכן נוסף

בעידן המידע המגוון גולשים מתקשים למצוא תוכן רלבנטי ואיכותי שמעניין אותם, ואילו יצרני התוכן ואתרים רבים מתקשים למשוך אליהם תנועת גולשים ערה. הסטארט-אפ הישראלי Glydo סבור כי המוצר שפיתח עשוי לסייע

בעידן המידע, שבו תכנים רבים מוצאים את דרכם לרשת מדי שעה, גולשים מתקשים למצוא תוכן רלבנטי ואיכותי שמעניין אותם, ואילו יצרני התוכן ואתרים רבים מתקשים למשוך אליהם תנועת גולשים ערה שתסייע להם ביצירת הכנסות.

הסטארט-אפ הישראלי Glydo, שהוקם ב-2008 על-ידי עופר קליסקי (סמנכ"ל מחקר ופיתוח), תומר נווה (מנכ"ל) ויאיר (ספוק) הלוי (סמנכ"ל טכנולוגיות) סבור כי המוצר שהוא פיתח עשוי לסייע לשני הצדדים המעורבים: יצרני וצרכני התוכן.

"Glydo הוא תוסף לדפדפן פיירפוקס, שמציע לגולשים חוויית גילוי תוכן נוסף ורלבנטי, על בסיס המלצות קונטקסטואליות", מסביר קליסקי. "זה מייצר שרשרת של לחיצות קונטקסטואליות, שדומה לאופן שבו המוח עובד - על בסיס הקשרים. לכן הסיכוי שהגולש יחשוב שהתוכן שהוצע לו רלבנטי ומעניין הוא גבוה".

משתמשים שיבחרו להתקין את התוסף, שלא מצריך הרשמה או מסירת פרטים אישיים, יראו בפינה הימנית בתחתית העמוד שבו הם גולשים, סרגל כלים ובו הצעות לתוכן נוסף ש-Glydo סבורה שהוא קשור. כך, צרכנים יכולים לבחור אם הם רוצים תוכן שמגיע מטוויטר, סרטוני וידאו, מידע מאתרים כדוגמת ויקיפדיה, או לצפות בכתבות. את המידע המוצע יכולים המשתמשים לחלוק עם גולשים אחרים באתרים חברתיים, בהם פייסבוק, טוויטר ו-Digg.

הכלי הושק לפני כחודשיים, ועד כה כ-4,000 גולשים התקינו את התוסף. "מדובר בפרויקט פיילוט, במטרה לבחון את הטכנולוגיה", מאמין קליסקי, "זהו השלב הבא של הגלישה - להתגלגל ברשת".

מדובר בשוק צפוף למדי. מה הייחוד שלכם?

קליסקי: "שחקנים נוספים בשוק מציעים תוספים דומים אולם הם פחות מתמקדים בהתאמה קונטקסטואלית, אלא התאמה המבוססת על מילות מפתח. אנחנו לוקחים את ההתאמה הזו צעד אחד קדימה".

בין החברות שמציעות שירות דומה יש את Outbarin ו-Headup של סמנטינט, שתיהן ישראליות שגייסו סכומים נאים מקרנות הון סיכון ואנג'לים. "השירותים המתחרים מתרכזים יותר בצד של האתר, ואנחנו שמים דגש גם על היוזרים", הוא מסביר.

קליסקי סבור כי זה "שירות שמסייע לפבלישרס להציע תוכן מקורי ומעניין, גם כאשר הם גולשים במקום אחר ברשת". לכן, החברה מתמקדת ביצירת שיתופי פעולה עם אתרים, במטרה שהם יאפשרו לגולשים שלהם להוריד את התוסף ישירות באתר. "אני מקווה שבתוך שנה יהיו לנו שיתופי פעולה עם כ-200 אתרים". השירות, בכל מקרה, מותאם כעת רק לדוברי אנגלית.

עד כה גייסה החברה כ-100 אלף שקל מהמדען הראשי, במסגרת מסלול "תנופה", וכעת היא מתחילה סבב גיוס נוסף, במטרה לגייס 1 מיליון דולר. את ההכנסות היא מקווה לייצר באמצעות פרסומות מפולחות, קישורים ממומנים ותוכניות אפילייטס (שותפויות). "למרות שההתאמה היא בין הפרסומת לתוכן ולא בין הפרסומת ליוזר, אנחנו עדיין סבורים שמדובר במודל פרסומי מפולח למדי", הוא אומר.