נתוני נילסן לחודש יולי: רבוע כחול עולה, שופרסל יורדת

נתח השוק של רבוע כחול עלה מ-19.9% ביוני ל-20.3% ביולי ■ נתח השוק של שופרסל ירד מ-36.7% ביוני ל-36.1% ביולי ■ חצי חינם מתחזקת ■ המינימרקטים הפרטיים מתחזקים על חשבון הרשתות העצמאיות

שופרסל נחלשת ורבוע כחול מתחזקת - כך עולה מנתוני נילסן לחודש יולי שהגיעו לידי "גלובס". הנתונים מתייחסים לשוק מוצרי הצריכה השוטפת (FMCG).

נתח השוק של שופרסל, הרשת המובילה בישראל, ירד מ-36.7% בחודש יוני השנה ל-36.1% בחודש יולי. לעומת זאת, נתח השוק של רבוע כחול, הרשת השנייה בגודלה בישראל, עלה מ-19.9% בחודש יוני השנה ל-20.3% בחודש יולי.

הרשת השלישית בגודלה בישראל, חצי חינם, מתחזקת אף היא - ונתח השוק שלה עולה מ-5.2% בחודש יוני השנה ל-5.4% בחודש יולי.

רשת רמי לוי שיווק השקמה מצליחה לשמור על עיקר נתח השוק שהשיגה בחודשים האחרונים. נתח השוק של רמי לוי בחודש יולי עומד על 4.5%, לעומת נתח שוק של 4.6% בחודש יוני השנה.

עוד עולה מהנתונים כי המינימרקטים הפרטיים מתחזקים על חשבון הרשתות העצמאיות האחרות שרושמות היחלשות. נתח השוק של הרשתות העצמאיות ירד מ-19.4% ביוני ל-19.1% ביולי השנה. לעומתן, נתח השוק של המינימרקטים הפרטיים עלה בתקופה זו מ-10.9% ל-11.2%.