דסק"ש הרוויחה 838 מיליון שקל - תחלק כמחציתם כדיבידנד

כור הניבה לחברה רווח של 900 מיליון שקל הודות למכירת מניות קרדיט סוויס ■ הסיבה להמרת חלק מהחוב צמוד המדד של דסק"ש לחוב לא צמוד: כל עלייה של 1% במדד מסיבה לה הפסדים של 156 מיליון שקל

דיסקונט השקעות , חברת ההחזקות מקבוצת IDB של נוחי דנקנר אשר מחזיקה, בין היתר, בסלקום , שופרסל וכור , רשמה זינוק ברווח הנקי ברבעון השני של השנה, בעיקר הודות לרווחים הנאים שרשמה כור בגין מכירת מניות הבנק השוויצרי קרדיט סוויס.

דסק"ש הרוויחה ברבעון השני 838 מיליון שקל, עלייה חדה לעומת רווח נקי של 65 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2008. את עיקר הרווח תרמה כור, שפרסמה אתמול (א') את דו"חותיה הכספיים ודיווחה על רווח של 1.37 מיליארד שקל. כור תרמה לדסק"ש 900 מיליון שקל במונחי רווחים, סלקום הניבה לה 131 מיליון שקל ושופרסל 38 מיליון שקל. מנגד, נכסים ובנין, שדיווחה היום על מעבר להפסד ברבעון השני, הסבה לדסק"ש הפסד של 41 מיליון שקל ברבעון השני ואלרון הסבה הפסד של 14 מיליון שקל.

החברה תחלק דיבידנד בהיקף 450 מיליון שקל, כמעט מחצית מהרווחים שלה ברבעון השני. היקף נכסי החברה עלה ברבעון השני ב-6.3% ל-34.4 מיליארד שקל וההון העצמי שלה עלה ב-21% ל-6.2 מיליארד שקל, בהשוואה לסוף 2008.

"תוצאות הרבעון השני נובעות בראש ובראשונה מרווחי השיא שרשמה כור מהשקעתה בקרדיט סוויס", אמר עמי אראל, נשיא דסק"ש. "כן תרמו לתוצאות סלקום ושופרסל, שהציגו רווחים נאים על אף המצב המקרו-כלכלי".

דסק"ש, אחת מחברות ההחזקות הגדולות בישראל, משקיעה בחברות מוטות ייצוא בישראל. באחרונה קיבלה החברה החלטה אסטרטגית להרחיב את מעגל השקעותיה בחו"ל, וכפועל יוצא היא החלה להשקיע בקרדיט סוויס ובחברת הקמעונאות הצרפתית קרפור דרך כור שבבעלותה. מלבד ההחזקות העיקריות של דסק"ש שצוינו לעיל, החברה מחזיקה גם במכתשים אגן (דרך כור), אלרון, גיוון אימג'ינג, נייר חדרה, 013-נטוויז'ן והמ-לט.

הריבית הנמוכה במשק הביאה לקיטון של 26 מיליון שקל בהכנסותיה של דסק"ש מהריבית על פיקדונות. בסך הכל הסתכמו הכנסות המימון של דסק"ש ב-72 מיליון שקל, לעומת 128 מיליון שקל ברבעון המקביל. הוצאות המימון של החברה עלו ב-2.7% ל-592 מיליון שקל. בהקשר זה נציין כי ברבעון השני גייסה דסק"ש 950 מיליון שקל והחליפה חוב קיים צמוד מדד בחוב שקלי לא צמוד בהיקף של כ-570 מיליון שקל, וזאת בשל החשש של החברה מעליית האינפלציה אשר תייקר את החזרי החוב הצמוד. החברה רגישה לעליית מדד המחירים לצרכן, ולפי הדו"חות היא תספוג הפסדים של 156 מיליון שקל על כל עלייה של 1% במדד המחירים.

"גיוסי החוב האחרונים של דסק"ש שיפרו את הרכב החוב, תוך יצירת תמהיל מאוזן יותר בין רכיב צמוד לרכיב לא צמוד", מסרה החברה. נזכיר כי האג"ח השקליות הלא-צמודות של החברה (סדרה ט') נושאות ריבית של 6.7% והן צפויות להיפרע בשנים 2010-2018. בנוסף, החברה הנפיקה ביולי אג"ח נוספות בהנפקה פרטית למוסדיים בהיקף 534 מיליון שקל ובאוגוסט הנפיקה אג"ח נוספות בהיקף 378 מיליון שקל.