מועצת הכבלים והלוויין הורתה ל-yes לסווג מחדש את הסדרה "דני הוליווד"

דורשת לשנות את סיווג התוכנית מכזו שאינה מתאימה לצפיית ילדים בגילאי 8 ומטה ל"בלתי מתאימה לצפייה לגילאי 14 ומטה" - זאת בעקבות סצנות של שימוש בסמים, אלימות ואלימות מינית

"אנו רואים בחומרה את העובדה שחברת yes לא נקטה משנה זהירות בסדרה שחלק ניכר מקהל היעד שלה הינו ילדים ובני-נוער" - כך מסר היום (ג') ניצן חן, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, זמן קצר לאחר שהורה ל-yes לשנות את סיווג התוכנית "דני הוליווד" מכזו שאינה מתאימה לצפיית ילדים בגילאי 8 ומטה - ל"בלתי מתאימה לצפייה לגילאי 14 ומטה" - זאת בעקבות תכנים שאינם מתאימים לצפייה לילדים ולבני-נוער צעירים.

בהחלטתה כותבת המועצה כי "לאחר שידורם של פרקים שכללו סצנות של שימוש בסמים, אכזריות, אלימות ואלימות מינית, דורשת המועצה מ-yes לשנות לאלתר את סיווג הסדרה. לכל הפחות היה עליה לסווג פרקים אלה".

עוד לדברי המועצה, "שיבוץ הפרקים, שהכילו סצנות ארוכות של אלימות מינית, נעשה תוך הפרה לכאורה של הוראות סעיף 16ח לכללים, הקובע כי יש לשדר תכנים מסוג זה בהתחשב בגיל הצופים, וכי תכנים קשים ובוטים של מין ואלימות ישודרו רק לאחר השעה 22:00; כמו גם הפרה לכאורה של סעיף 13 לכללים, הקובע כי שילובם של מסרים חיוביים בדבר שימוש בסמים, באלימות ובאלימות מינית בסדרה שעשויה לשמש מושא חיקוי לילדים ונוער, מחייב זיהוי מיוחד.

"המועצה רואה את המקרים בחומרה יתרה, שכן התריעה בפני החברה מבעוד מועד על משנה הזהירות שיש לנקוט בנוגע לאחד מהפרקים בסדרה, ואף הוציאה כבר לחברת yes מכתב בירור לגבי מישדרים אחרים, ששודרו לכאורה בניגוד להוראות ולכללים הנוגעים לסיווג וסימון ושעות שידור".