רווחי פרוטרום ירדו ב-16.7% ל-10 מיליון דולר ברבעון

זאת לעומת 12 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ■ הכנסות פרוטרום ברבעון השני הסתכמו ב-106.7 מיליון דולר - ירידה של 19.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד

המשבר הכלכלי לא פסח על תחום המזון, הנחשב בדרך כלל לדפנסיבי, וכך גם אצל פרוטרום , המייצרת תמציות לתעשיית המזון, הושפעו תוצאות הרבעון מהקיטון במלאים אצל לקוחותיה.

הכנסות פרוטרום ברבעון השני הסתכמו ב-106.7 מיליון דולר, ירידה של 19.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מרבית ההכנסות של החברה מגיעות מאירופה, אולם החברה מדווחת בדולרים, ולאחר שהדולר התחזק ברבעון השני מול האירו, בהשוואה לרבעון המקביל, קטנו המכירות כ-14%. כך שלמעשה, הקיטון בהיקף ההכנסות מסתכם ב-5.5% בלבד.

שיעור הרווחיות הגולמית ירד מעט ברבעון ועמד על 36.9%, לעומת 37.5% ברבעון המקביל, אך השתפר לעומת הרבעון הקודם, אז היה שיעור הרווחיות הגולמית 35.8%.

מנגד, הוצאות המימון של החברה היו 65 אלף דולר בלבד, לעומת 2.1 מיליון דולר ברבעון המקביל, ובשורה התחתונה הסתכם הרווח הנקי ב-10 מיליון דולר, לעומת 12 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת דווקא רשם שיפור, והסתכם ב-19.6 מיליון דולר לעומת 14.9 מיליון דולר ברבעון המקביל.

נשיא פרוטרום ומנהל העסקים הראשי שלה, אורי יהודאי, אמר היום כי "מאז פרוץ המשבר פועלת הנהלת החברה למיקסום התייעלות תוך הורדה ובקרת הוצאות הדוקה וממוקדת, שמביאות לשיפור כושר התחרות שלה". עוד הוסיף יהודאי כי ישנו שיפור בשיעורי הרווחיות והרווח לעומת הרבעון הראשון של השנה. על-אף המשבר, יהודאי משוכנע שיוכל להגיע ליעד שהציבה החברה, להגיע להיקף מכירות של מיליארד דולר בשנת 2012.