התחדש המו"מ בין תנובה למנופים על רכישת סינמה סיטי

שבועיים בלבד אחרי ההודעה על ביטול העסקה, קבוצת תנובה שבשליטת אייפקס ומבטח-שמיר וחברת מנופים פיננסים של אברהם נניקשוילי וג'קי בן-זקן מנהלות מגעים מחודשים לביצוע עסקת מכירת מתחם סינמה סיטי בגלילות

שבועיים בלבד אחרי ההודעה על ביטול העסקה, קבוצת תנובה שבשליטת אייפקס ומבטח שמיר , וחברת מנופים פיננסים של אברהם נניקשוילי וג'קי בן-זקן, מנהלות מגעים מחודשים לביצוע עסקת מכירת מתחם סינמה סיטי בגלילות, כך נודע ל"גלובס".

בימים האחרונים העבירה תנובה למנופים פיננסים הצעה לביצוע העסקה בסכום של 396 מיליון שקל, פער של מיליוני שקלים מהתמורה המקורית לעסקה. ככל הידוע, עד לרגע זה מנופים פיננסים, שבוחנת את ההצעה, טרם הגיבה באופן רשמי.

כזכור, ביולי 2008 דיווחה מנופים פיננסים לבורסה כי חתמה על הסכם עם קבוצת תנובה לרכישת מתחם סינמה סיטי בצומת גלילות. המתחם משתרע על פני 24 דונם וכולל 70 אלף מ"ר בנוי, שמתוכם 33 אלף מ"ר שטחים להשכרה והיתר חניונים ושטחי שירות. השטחים מושכרים לטובת משרדים, מסחר ובתי הקולנוע. כמו כן כולל המתחם 750 מקומות חניה.

אלא שלפני ימים ספורים דיווחה מנופים פיננסים לבורסה כי קיבלה מתנובה הודעה על ביטול ההסכם בטענה כי בכוונת הרוכשים לשנות את תנאי העסקה. ל"גלובס" נודע כי מנופים פיננסים טענה במכתב שהעבירה לתנובה, כי אין לתנובה בסיס חוקי לביטול העסקה.

מתברר כי התמורה לעסקה חושבה כמכפיל לרווח התפעולי (NOI) במתחם שעמד על 7.8%. אלא שמאז חלו שינויים בהסכמי השכירות וחילופי דיירים במתחם והצדדים חלוקים על אופן חישוב התמורה לעסקה.

לאחרונה התפרסמו ידיעות כי איש העסקים קובי מימון העביר לתנובה הצעה לרכישת המתחם. מימון מחזיק בחברת הנדל"ן נצבא וב-28% ממאגר הגז תמר שמול חופי חיפה. ככל הידוע, במקביל מקדמת תנובה את המגעים עם מימון.

גם קבוצת תנובה סירבה להגיב לידיעה.