הנוער לא אימץ את טוויטר: לא רוצים שמבוגרים יתעדכנו

על-פי חברת המחקר comScore, רק 11% ממשתמשי טוויטר הם בגילאים 12-17 ■ הגיל הממוצע של משתמשי טוויטר נע בין 25 ל-40 שנה, והסבירות שאנשים בגילאי 45-54 ישתמשו בטוויטר היא גבוהה ב-36% מהגולש ממוצע

בני הנוער נחשבים לרוב למאמצים ראשונים בכל הקשור לטכנולוגיות חדשות. אלו שלא מהססים לאמץ שירותים מתוחכמים חדשים, הרבה לפני שהם הופכים לשיחת הרשת ולנחלת הגולש הממוצע.

אולם, אם בוחנים את משתמשי טוויטר, נראה ששירות המיקרו-בלוגינג לא הצליח לכבוש את קהילת היעד הזו.

על-פניה, צורת התקשורת המהירה של טוויטר, שמאפשרת לכתוב הודעות מוגבלות של עד 140 תווים, מתאימה לאופי התקשורת של בני הנוער - קצר, מהר וויראלי.

אולם, על-פי חברת המחקר comScore, רק 11% ממשתמשי טוויטר הם בגילאים 12-17. עוד על-פי קומסקור, מספר המבקרים בטוויטר מדי חודש עומד על למעלה מ-40 מיליון איש.

במחקר מקיף שפרסם קומסקור באפריל, עלה כי הגיל הממוצע של משתמשי טוויטר נע בין 25 ל-40 שנה, והסבירות שאנשים בגילאי 45-54 ישתמשו בטוויטר היא גבוהה ב-36% מהגולש ממוצע.

"אני לא מרגישה שכולם צריכים לדעת מה אני עושה בכל רגע בחיי", אמרה צעירה אמריקנית בת 18, בראיון ל"ניו-יורק טיימס". בכתבה נטען כי אחת הסיבות לעובדה שטוויטר עוד לא אומץ על-ידי בני הנוער היא שקבוצת גיל זו לא אוהבת שהמבוגרים, קרי הורים או מורים, יודעים מה נעשה בחיים האישיים שלהם.

לכן, הם נוטים להעדיף הודעות טקסט בסלולר, שהן פרסונליות ופרטיות, מאשר לשלוח ציוץ ברחבי טוויטר.

רשתות חברתיות דוגמת פייסבוק, לעומת זאת, כן זוכות לפופולריות בקרב קבוצת גיל זו, בעיקר בשל העובדה שאתרים אלה מאפשרים למשתמשים לשלוט, במידה מסוימת, בפרטיות המידע שלהם, ורק מי שאושר על-ידם נחשף לאינפורמציה שלהם.