דל עקפה את הצפי: הרוויחה ברבעון השני 472 מיליון דולר

רווחיה ירדו ב-23% ל-24 סנט למניה - סנט בודד מעל הצפי ■ ההכנסות ירדו ב-22% ל-12.8 מיליארד דולר, לעומת הצפי ל-12.59 מיליארד דולר ■ מייסד החברה, מייקל דל: "אנו צופים מחצית שנייה חזקה יותר בשורת ההכנסות"

ענקית המחשבים האמריקנית דל פירסמה היום (ה'), דקות אחדות לפני סגירת המסחר בוול סטריט, את דו"חותיה הרבעוניים לרבעון השני של 2009.

על פי הדו"חות, החברה עקפה את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה. ענקית המחשבים הרוויחה ברבעון השני 472 מיליון דולר, ירידה של 23% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה היה 24 סנט, טוב בסנט בודד מהצפי המוקדם של האנליסטים בוול סטריט. ההכנסות ירדו ב-22% והסתכמו ב-12.76 מיליארד דולר, יותר מהצפי להכנסות של 12.59 מיליארד דולר.

החברה דיווחה כי הגדילה את שיעור הרווח התפעולי ב-1.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-18.7%, גבוה מצפי האנליסטים לשולי רווחיות של 17.7%.

החברה צופה עלייה בביקושים ברבעון השלישי השנה מצד הצרכנים ומשרדי הממשל האמריקני אך מציינת כי הרבעון השלישי מאופיין היסטורית בירידה בביקושים מצד חברות מסחריות בארה"ב ובאירופה. החברה מאמינה כי סייקל ביקושים חדש למחשבים יחל ב-2010.

"הפחתנו את מורכבות מבנה החברה והורדנו את הוצאות התפעול בצורה משמעותית בציפייה לשיפור בכלכלה הגלובאלית ובהוצאה על IT", ציין מייקל דל, מייסד החברה. "אם הביקושים יימשכו, אנו מצפים לעליית הכנסות במחצית השנייה של השנה לעומת המחצית הראשונה", הוסיף.