האזנות הסתר שגרמו לדודו טופז להישבר ולהודות בחשדות

עוד לפני שדודו טופז נעצר, המשטרה חשדה כי הוא זה שעומד מאחורי תקיפות אנשי התקשורת ■ בית המשפט התיר לה להאזין לשיחות הטלפון של טופז, וההאזנות הפכו לראייה המרכזית נגדו

מאות האזנות הסתר שביצעה המשטרה לדודו טופז ז"ל הוצגו לבדרן בחדר החקירות. ההאזנות האלו הן שגרמו לטופז בסופו של דבר להישבר ולהודות בחשדות החמורים נגדו, לפיהם הזמין את התקיפות של אנשי התקשורת. עכשיו, כשכתב האישום נגד טופז התבטל בעקבות מותו - ניתן גם לשמוע את השיחות המפלילות.

השיחה הראשונה התנהלה בין טופז למתווך דניאל זנקו. השיחה התקיימה בסמוך מאוד למעצרו של טופז, ובה נשמעים השניים מתכננים ביחד את תקיפתו של עמוס רגב, עורך "ישראל היום" - תקיפה שלא יצאה לפועל בסופו של דבר.

"תעשה מה שאני אומר לך עכשיו. תרשום", מבקש טופז מזנקו. "תשאל אם זה הבית של עמוס רגב, העורך של ישראל היום. תשאל אם יותר נוח להעביר אליו חבילה לבית או למשרד? תשאל, יש לי גם זר פרחים להעביר אליכם הביתה או למשרד, מה יותר נוח? תחזור אליי מייד, ביי".

לאורך כל השיחה נשמע זנקו מאשר את דבריו של טופז. זו למעשה הפעם הראשונה שבה נשמע טופז מדבר בקודים.

"הוא יודע לסתום את הפה?"

השיחה הבאה היא בין אותו זנקו לבין מתווך המשנה סולימאן חיאדרה בדרך לתקיפתה של המשנה למנכ"ל רשת, שירה מרגלית.

"תגיד לי החבר שלך עם האוטו של... עם השחורה? הוא בסדר", שואל זנקו. חיאדרה מאשר: "כן, אפילו הוא נעצר לזה... לבדיקה שגרתית כמה פעמים. לפני שלוש שנים, יום אחרי הזה... אחרי האירוע".

"עכשיו איפה הוא?", שואל זנקו. "סתם מסתובב לו", עונה חיאדרה. "הוא יודע לסתום את הפה, כן?", שואל זנקו. "הוא לא, הוא לא פותח את הפה במידה וקורה משהו". "לא, לא, אין", מרגיע אותו חיאדרה. "הוא לא יודע שום דבר, הוא רק מכיר אותי, אל תדאג. הוא דרכי, הוא לא מכיר שום דבר, הוא לא יודע למה, הוא אמרתי לו בוא, חכה לי ליד המקום מאה מטר מהמקום. הוא לא יודע שום דבר זה, הוא לא ידע שזה אישה... עד שזה כאילו, שמע מכל התקשורת".

"החיים שלי זה לעשות לאנשים טוב"

אחרי מעצר של כמה תוקפים, טופז חושש מאוד שהחוקרים יצליחו להגיע גם אליו, וככה זה נשמע בשיחה השלישית בין טופז למתווך זנקו.

"לך למקום שלא... אתה יכול בשקט לדבר איתי בלי כל האנשים", מבקש טופז מהמתווך. "ב-YNET כתבו שתפסו שני ערבים". זנקו משיב: "כן, יש ברשת. קראתי את זה עכשיו מהפלאפון, כן". "כן, וסם, מעורבים בסם", מפרט טופז.

"ו...ברוך השם, ברוך השם, אולי זה יוריד ממני את הקטע, עכשיו... בקשר לחברים, אין לי שום בעיה לפנק אותם, לעשות להם מה שצריך. כמובן, אם הם ידעו להגיד תודה יפה. נעשה להם טוב. גם החיים שלי זה לעשות לאנשים טוב, אבל שידעו להגיד תודה יפה. אה... הם אנשים טובים?". "הם בסדר גמור", מרגיע אותו זנקו. "כי אני לא אוהב לעזור לכולירות, לפושעים", עונה לו טופז.