גאון אחזקות הרוויחה 22.6 מ' ש' בעיקר בשל המיזוג עם מיטב

ההכנסות ברבעון השני ירדו ב-9.8% והסתכמו לסך של כ-211 מיליון שקל ■ הוצאות המימון במחצית הראשונה נפלו בכ-60% והסתכמו ל-8.5 מיליון שקל

קבוצת גאון פרסמה היום (ב') דו"חות כספיים למחצית הראשונה של 2009, תוצאות שיא למחצית מאז 2004. נציין כי מניית גאון שילשה את שוויה מתחילת השנה.

ההכנסות במחצית הראשונה ירדו ל-426.7 מיליון שקל, לעומת 443.7 מיליון שקל במחצית הראשונה אשתקד, קיטון של 3.8%. ההכנסות ברבעון השני ירדו ב-9.8% והסתכמו לסך של כ-211 מיליון שקל, כ-214 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות המימון במחצית הראשונה נפלו בכ-60% והסתכמו ל-8.5 מיליון שקל, והוצאות המימון ברבעון השני ירדו ב-22.5% ועמדו על 12.4 מיליון שקל.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של גאון אחזקות במחצית הראשונה עמד על כ-35 מיליון שקל, לעומת הפסד של 5.4 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2008. ברבעון השני הרוויחה גאון אחזקות 22.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של 10.6 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד.

מהחברה נמסר כי הרווחיות נובעת בעיקר מרווח הון נטו, כתוצאה מעסקת מיזוג גאון שוקי הון עם מיטב בסך של כ-36 מיליון שקל (בניכוי הפחתת מוניטין בגין גאון שוקי הון) ברבעון השני; מרווח הון מרכישת אג"ח של החברה על ידי חברת בת בסך של 7.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2009; ומקיטון בהוצאות המימון כאמור.

למחצית הראשונה, תזרים המזומנים נטו ששימש לפעילות שוטפת הסתכם בסך של כ-96 מיליון שקל, בהשוואה לתזרים מזומנים נטו בסך של כ-7.5 מיליון שקל שנבע מפעילות שוטפת בתקופה המקבילה אשתקד. לרבעון השני, תזרים המזומנים ששימש לפעילות שוטפת הסתכם לסך של כ-15 מיליון שקל, בהשוואה לכ-13 מיליון שקלברבעון המקביל.

החברה צפויה לרשום רווח הון נוסף במחצית השנייה של 2009 מהשלמת עיסקת המשביר עם משפחת ליבנת. רווח ההון הכולל שמוערך בין 9-13 מיליון שקל כתוצאה מעסקת לבנת צפוי להירשם בדו"חות גאון אחזקות עם השלמת העסקה במחצית השנייה של 2009.

מהדו"חות עולה עוד כי נרשמה עלייה בהון העצמי המיוחס לבעלי מניות החברה, אשר הסתכם ב-30 ביוני בכ-178 מיליון שקל, לעומת כ-143 מיליון שקל לתום 2008.

משה גאון, יו"ר קבוצת גאון, בירך את הנהלת הקבוצה על התוצאות במחצית הראשונה של השנה ואמר "אני מרוצה מהמהלכים העסקיים האחרונים שביצעה הקבוצה כחלק מהאסטרטגיה לשנים הקרובות. מהלכים אלו הביאו לתוצאות הכספיות המשופרות. תוצאות אלו, לצד מהלכים נוספים שאנו צפויים לבצע כחלק מתוכנית העבודה של הקבוצה שאנו מיישמים, יאפשרו לנו להמשיך ולפתח את הפעילויות בתחומי הקלינטק והסחר, קרי: כניסה להשקעות בחברות חדשות בתחומי האנרגיה החליפית והחיסכון באנרגיה, והרחבת אחיזתה של גאון סחר בשוק הישראלי באמצעות רכישת רשתות קמעונאיות נוספות, פיתוח קונספטים חדשים והרחבת המעורבות בסחר החקלאי. זאת, במטרה להמשיך ולבסס את מעמדה של קבוצת גאון כחברת אחזקות מובילה במשק הישראלי ומובילה בתחומי עיסוקה".