מחזיקי האג"ח של אסים מאיימים בפירעון מיידי בתוך 30 יום

חברת נץ בונדס שרכשה את השליטה בחברת הנדל"ן מידי עדי קייזמן מתקשה לנהוג בשקיפות כלפי המשקיעים ■ עו"ד אופיר נאור, המייצג את מחזיקי האג"ח: "נשאלו שאלות קשות בנוגע לזהות בעלי השליטה החדשים והאופן שבו רכשו את השליטה באסים"

ימים ספורים לאחר רכישת הבזק של השליטה באסים מידי עדי קייזמן, מחזיקי אג"ח א' של חברת הנדל"ן ניסו היום לקבל מידע מבעלי השליטה החדשים, חברת נץ בונדס, אך נתקלו בחוסר שקיפות כמעט מוחלט. בתגובה מאיימים המוסדיים שיעמידו את האג"ח לפירעון מיידי בתוך 30 יום.

קייזמן, בעלה של עפרה שטראוס, רכש את השליטה באסים ביוני אשתקד תמורת 41.4 מיליון שקל ומכר את חלקו (50.4%) לחברת נץ בונדס הבורסאית תמורת 13 מיליון שקל בלבד. עו"ד ישראל שמעוני ואיש העסקים אביחי סטולרו, המחזיקים ב-8% באסים, קיבלו אופציה למכור את מניותיהם לנץ בונדס, במחיר מתואם.

מחזיקי האג"ח נדהמו לקרוא על העסקה ביום רביעי שעבר כיוון שרק ימים ספורים לפני כן העלתה אסים הצעה משופרת להסדר חוב עמם וכבר זומנה אסיפה לאישור ההסדר. מבחינת המשקיעים מדובר בסוג של מחטף, אך חשוב לציין שקייזמן לא התחייב שלא למכור את השליטה בחברה.

במהלך אסיפה סוערת שנמשכה היום יותר משלוש שעות במשרדי נאמן האג"ח אורורה פידלטי, הוטחו האשמות קשות בנציגי חברת נץ בונדס שהגיעו: צבי איציק וניר אהרוני. בין השאר נטען נגד צבי איציק, שהיה מעורב בחברת TRD שהוא הציע למחזיקי האג"ח לסייע להם במו"מ מול החברה, אך הפך למנהל בחברה. הלוואה שנטל ממנה הפכה עם סיום תפקידו לבונוס, כך שהוא לא נדרש להחזיר אותה.

עו"ד אופיר נאור, המייצג את מחזיקי האג"ח, אמר היום ל"גלובס": "נשאלו שאלות קשות בנוגע לזהות בעלי השליטה החדשים והאופן שבו רכשו את השליטה באסים. כרגע עומדת על הפרק העמדה לפירעון מיידי ודרישה מהבעלים שלא לבצע זיספוזיציה בנכסים ללא אישור מחזיקי האג"ח".

נציגי נץ בונדס מצידם הדגישו שהם לומדים את החברה ונכסיה ושאינם יכולים להתחייב בשלב זה בפני המשקיעים שיכבדו את ההסכמים שעדי קייזמן הציע להם קודם.