כשלים במפעל של ג'נזיים צפויים להגביל את ייצור ה-Cerezyme עד 2012

הרשות האירופאית לתרופות מצאה ירוס במפעל של ג'נזיים, מה שחייב את סגירת חלק מן המפעל ■ בכך מתארכת התקופה שבה יכולה המתחרה פרוטליקס לכבוש יתרון בשוק ■ עם זאת, המתחרה השלישית שייר מתקדמת מהר מן הצפוי

פרוטליקס , אשר ממתינה לתוצאות הניסוי האחרון שלה בתרופה למחלת הגושה, קיבלה היום עוד חדשה טובה בדמות חדשה רעה אצל המתחרה ג'נזיים. האחרונה, אשר שולטת בשוק התרופות לגושה עם מוצר ה-Cerezyme, נתקלה לפני מספר חודשים בירוס במפעל שלה. הגילוי חייב את סגירת חלק מן המפעל, מה שהגביל את כושר ייצור התרופה. היום היא מסרה כי רשות התרופות האירופית איתרה כשלים נוספים במפעל, וכושר הייצור עלול להיות מוגבל עד 2012, ולא רק עוד כמה חודשים כפי ששוער תחילה.

עם פרסום ההודעה אתמול חלה עלייה במניית פרוטליקס והיא סגרה את יום המסחר בבורסת ה-NYSE בעליות של 6% ובשווי של 490 מיליון דולר.

אחרי סגירת המסחר התקבלה הודעה קצת פחות חיובית מבחינת פרוטליקס. חברת Shire, המתחרה השלישית בתחום, אשר כמו פרוטליקס מפתחת מוצר שעדיין אינו מאושר לשיווק, הודיעה כי הגישה את הבקשה לאישור התרופה ל-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקנית. זוהי הגשה מוקדמת מן הצפוי, והיא מקדימה מעט את ההגשה של פרוטליקס.