הפועלים יוביל מימון מתקן ההתפלה באשדוד ב-1.5 מיליארד ש'

ממקורות ייזום נמסר כי בחירת הבנק נעשתה במסגרת הליך תחרותי ושוויוני לקבלת הצעות מבנקים בארץ ובעולם, וכן מגופים מוסדיים למימון הפרויקט שהינו אחד מפרויקטי התשתית הגדולים בארץ

בנק הפועלים יוביל את מימון פרויקט מתקן התפלה אשדוד בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל, כך החליטה חברת מקורות ייזום, החברה הבת של מקורות, שהיא יזמית הפרויקט. מתקן ההתפלה באשדוד אמור לספק כ-100 מיליון קוב לשנה החל מ-2013- 2012.

בנק הפועלים יוביל את מימון הפרויקט תוך שילוב אפשרי של גופים בנקאיים ומוסדיים נוספים בחבילת המימון. כמו כן נערכים דיונים עם הבנק האירופאי לפיתוח, EIB, במטרה לשלבו בקונסורציום המממנים.

ממקורות ייזום נמסר כי בחירת הבנק נעשתה במסגרת הליך תחרותי ושוויוני לקבלת הצעות מבנקים בארץ ובעולם, וכן מגופים מוסדיים למימון הפרויקט שהינו אחד מפרויקטי התשתית הגדולים בארץ.

להערכת החברה, החתימה על הסכמי מימון מפורטים וסגירה פיננסית של הפרויקט צפויים בחודש מרץ 2010.

בחירת הבנק המממן ותחילת האצת התהליכים לסגירה פיננסית של הפרויקט, מהווים אבן דרך נוספת בקידום הפרויקט, וזאת במטרה להתחיל את עבודות ההקמה בשטח באפריל 2010. במקורות מעוניינים להתחיל כבר ב-2012 באספקת מים מותפלים למערכת הארצית, אולם בענף טוענים כי לו"ז אינו ריאלי.

מקורות וייזום, בניהולו של גיורא גוטמן, הינה הזכיינית למימון, הקמה ותפעול פרויקט להתפלת מי ים באשדוד, בהיקף של 100 מיליון מטר קוב בשנה

החברה תבצע את הפרויקט במסגרת הסכם B.O.T מול המדינה, ותממן את הפרויקט בשיתוף המגזר הפרטי.

לביצוע הפרויקט החברה תקים חברת בת ייעודית (SPC), וחברת בת נוספת שתהיה אחראית על תפעול המתקן (O&M). בנוסף פרסמה החברה בחודש פברואר 2009 מכרז בין-לאומי לבחירת הקונסורציום שיקים את המתקן בשיטת Turn-Key (EPC), כולל אופציה לשלבו כשותף בחברת הבת הייעודית (SPC) בשיעור של עד 40%.

אלי רונן, יו"ר דירקטוריון החברה, ציין כי "חברת 'מקורות פיתוח וייזום' מוכיחה שוב נחישות, מקצועיות ויכולת בקידום מתקן ההתפלה באשדוד. למרות לוח הזמנים הקשיח שסוכם עליו עם המדינה לא תחרוג 'מקורות' מהלו"ז שהתחייבה עליו ובשנת 2012 תחל אספקת המים ממתקן ההתפלה באשדוד".