רשמית: עובדי חברת החשמל הפסיקו המו"מ על הרפורמה

העובדים ביטלו פגישה במחאה על החלטת הרשות לני"ע להפחית ההתחייבויות לפנסיה ב-6 מיליארד ש' ■ הוועד טרם הכריז על סכסוך עבודה ומקיים דיונים עם ההסתדרות ■ בכירים בממשלה: "לעובדים אין עילה לפתוח בשביתה. השינוי הוא חשבונאי בלבד"

עכשיו זה רשמי: עובדי חברת החשמל מפסיקים את המו"מ על יישום הרפורמה בחברה.

ל"גלובס" נודע כי פגישת המו"מ בנושא הרפורמה שהייתה אמורה להתקיים היום בין צוותי המו"מ של העובדים, ההנהלה והמדינה בוטלה. זאת במחאה על כך שחברת החשמל נענתה לדרישת הרשות לני"ע והפחיתה בכ-5-6 מיליארד שקל את ההתחייבויות הפנסיוניות לעובדים.

הפגישה, בה היה אמור להשתתף גם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הייתה אמורה לבשר את האצת המו"מ הרשמי ליישום הרפורמה לאחר מספר דיונים ראשוניים של צוותי המו"מ בשבועות האחרונים.

כפי שפורסם לראשונה באתר "גלובס", הדירקטוריון החליט לקבל את עמדת רשות ני"ע ולתקן את דוחות החברה רטרואקטיבית באופן שיגדיל את ההון העצמי של החברה. חברת החשמל דיווחה היום כי השפעת תיקון ההתחייבויות האקטוארית צפוי להביא לגידול של כ-3-4 מיליארד שקל בהון העצמי של החברה.

הרשות לני"ע החליטה לתת לחברת החשמל ארכה נוספת של חודשיים עד ל-31 באוקטובר 2009 לפרסום דוחותיה הכספיים לרבעון השני. זאת מאחר ולחברת החשמל דרוש זמן נוסף לערוך מחדש את כל החישובים האקטוארים ולתקן את דוחותיה בהתאם לדרישות החדשות. מעבר להפסקת המו"מ על הרפורמה, עדיין לא ברור מה תהיה תגובת ארגון העובדים להחלטה מבחינת צעדים ארגוניים, לאחר שהוועד איים השבוע ביציאה למאבק קשה אם תהיה פגיעה כלשהיא בנושא הפנסיה.

"פגיעה בפנסיה של העובדים היא פגיעה בקודש הקודשים וזה לא יקום ולא יהיה", אמר בתחילת השבוע יו"ר הוועד, מיקו צרפתי, "נעשה פה ניסיון לקבוע תקדים מסוכן. פנסיה שלילית לכל עובד. לא נסכים שעובדי חברת החשמל יגיעו למצב של גמלאי ביקור חולים", אמר.

יחד עם זאת, למרות ההצהרות הלוחמניות, הוועד טרם הכריז על סכסוך עבודה ואמור לקיים התיעצות מול ההסתדרות. ככל הנראה, צפויות התפתחויות בתחילת השבוע הבא בנושא. בכירים בממשלה המקורבים לנושא טוענים לעומת זאת כי "לעובדים אין שום עילה לפתוח במאבק, מדובר בשינוי חשבונאיים בלבד שאינו פוגע כהוא זה בזכויות הפנסיוניות של עובדי החברה".