משרד התמ"ת והתאחדות התעשיינים מכינים קמפיין שיעודד את הציבור להעדיף מוצרים שהם "כחול-לבן" על פני מוצרים מיובאים שצפוי לצאת בימים הקרובים. במסגרת זאת העבירו באחרונה שר התמ"ת, בנימין בן-אליעזר, ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, פנייה לתעשיינים כי יסמנו מוצרים המיוצרים בארץ.
בפנייה מציינים בן אליעזר וברוש כי אחד המרכיבים החיוניים להצלחת הקמפיין הוא סימון מוצרים שהם "כחול לבן", שכן הוא יאפשר לצרכנים המעוניינים לרכוש מייצור מקומי, לזהות את המוצרים המיוצרים בארץ.
ההגדרה של מוצר מתוצרת הארץ היא שלפחות 35% מעלות ייצורו בוצעו בישראל ונעשה שינוי מהותי במוצר. בתמ"ת אומרים כי הסטת מכירות של מיליארד שקל ממוצרים מיובאים למוצרים בייצור מקומי יוצרת 2,750 מקומות תעסוקה.
בהתאחדות התעשיינים מציינים כי יש בידיהם סימן רשום אותו ניתן להטביע על המוצרים מתוצרת הארץ.
בפנייתם לתעשיינים מזמינים בן אליעזר וברוש את היצרנים של מוצרים העונים על הגדרת "כחול לבן", לפנות להתאחדות בבקשה לקבל אישור להטביע את הסימן על מוצריהם באמצעות אתר ההתאחדות: www.industry.org.il/bluewhite .
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.