משרדי רגב-קויצקי ופלד ממזגים פעילות ללא החלפת מניות

הפעילות המקצועית והקריאטיבית של המשרדים - שניהם מקבוצת באומן-בר-ריבנאי - תמוזג, אך הם יישארו ישויות חשבונאיות נפרדות

משרדי הפרסום רגב קויצקי ופרסום פלד מקבוצת באומן-בר-ריבנאי, ממזגים פעילויות מקצועיות - כך נודע ל"גלובס". עם זאת לא מדובר במהלך מיזוג קלאסי, שכן במסגרת המהלך אמנם ישבו המשרדים תחת קורת-גג אחת, ויפעילו את אותו מערך מקצועי - אך לא תיערך עסקת מניות כלשהי שתביא לשינוי במבנה הבעלות במשרדים.

כאמור, שני המשרדים נמנים על קבוצת באומן-בר-ריבנאי. אך בעוד שברגב-קויצקי מחזיקה הקבוצה במניות רוב (60%) - בפלד היא מחזיקה ב-20% מהמניות בלבד.

פרסום פלד נמנה על משרדי הפרסום הוותיקים בישראל. הוא הוקם על-ידי חיים פלד ב-1959, ועם השנים הצטרפו לניהולו הבנים רזי פלד, שנכנס למשרד ב-1978; ו-5 שנים אחריו האח השני, אורי פלד.

בעבר טיפל המשרד בתקציבים גדולים כגון לוריאל, טרה, ויזה, תדיראן, קופת חולים כללית, ברגר קינג ועוד, אך עם השנים ירדה קרנו, וכיום הוא נמצא בעשירייה השלישית של משרדי הפרסום.

בתקופת הזוהר של המשרד, פלד היה בין המשרדים הראשונים שהתקשר בהסכם ייצוג עם סוכנות בינלאומית, כשחבר לקבוצת הפרסום פובליסיס. בהמשך נכשל מו"מ לרכישת מניות של הקבוצה הצרפתית במשרד, ובסופו של דבר רכשה פובליסיס מניות באריאלי. מאוחר יותר נעשו מספר ניסיונות למזג את אריאלי עם פלד, ללא הצלחה.

ב-2005 רכשה קבוצת באומן 20% מהמשרד, כששווי העסקה הוערך אז בחצי מיליון דולר. אורי פלד, מבעלי המשרד, פרש לטובת עסקים פרטיים, והמשרד עבר לניהולו של רזי פלד. פלד עשה מספר ניסיונות להעלות את המשרד על פסים חדשים, ובין בשאר קיים מו"מ על מכירת מניות לקבוצת ארד תקשורת - מהלך שלא צלח. בהמשך נערך במשרד רה-ארגון, במסגרתו מונתה טלי נחושתן (לשעבר סמנכ"ל בנטוויז'ן) למנכ"לית; ובמקביל שב למשרד איש הקריאייטיב הוותיק, פיני מזרחי, לתפקיד סמנכ"ל קריאייטיב. מזרחי היה בעבר חלק מפרסום פלד, שננקרא אז פלד-מזרחי. לאחר תקופה לא ארוכה פרשה נחושתן, ועתה פורש גם מזרחי.

רגב-קויצקי הוקם לפני 13 שנה על ידי יפית רגב ועדי קויצקי. ב-2003 החלה קבוצת באומן לרכוש בו מניות: בשלב הראשון כ-20% תמורת סכום שהוערך אז בכ-200 אלף דולר; בהמשך, כשהחליטה המייסדת יפית רגב לפרוש, היא מכרה את מניותיה לקבוצת באומן שמחזיק מאז העסקה ב-60% ממניות המשרד, כאשר ביתרת המניות מחזיק קויצקי.

רזי פלד אישר את הידיעה, ואמר בתגובה כי מדובר במהלך שאם יצליח יהיה פריצת דרך בענף הפרסום: "המטרה היא לחסוך בעלויות. אין לנו ניגוד אינטרסים עם רגב, ואנחנו נמנים על אותה קבוצה. לכן אין טעם להחזיק שתי מערכות נפרדות. חלק מהאנשים שלי יעברו למשרדים של רגב, יהיה למשל מערך קריאייטיב משותף - אבל אמשיך לנהל את הפעילות של פלד. החשבונות, הזיהוי, הלקוחות, וההסכמים הם נפרדים".