מחזיקי האג"ח של אסים הצביעו בעד פירעון מיידי של החוב

מחזיקי האג"ח דורשים לפעול בשקיפות ולא לבצע דיספוזיציה בנכסי החברה, להימנע מחלוקת דיבידנד, מתשלום דמי ניהול ומביצוע עסקאות החורגות ממהלך העסקים התקין של החברה ללא אישור של המחזיקים

סתירת לחי מצלצלת לבעלי השליטה החדשים בחברת אסים - מחזיקי האג"ח החליטו ברוב של 99.92% להעמיד את האג"ח לפירעון מיידי. רק בשבוע שעבר מכר עדי קייזמן את השליטה בחברת הנדל"ן לנץ בונדס הבורסאית. נץ ה.א.ד.ר, השולטת בחברה מוחזקת ב-50% על ידי תושבי חוץ, 25% על ידי שלמה איליה ו-25% על ידי משה דמרי.

מחזיקי האג"ח, המיוצגים על ידי עו"ד אופיר נאור ממשרד נאור-גרשט, דורשים מבעלי השליטה החדשים בחברה לפעול בשקיפות ולא לבצע דיספוזיציה בנכסי החברה. כמו כן עליהם להימנע מחלוקת דיבידנד, תשלום דמי ניהול ולא לבצע עסקאות החורגות ממהלך העסקים התקין של החברה ללא אישור של מחזיקי האג"ח. באם דרישות המשקיעים לא תיעננה הם יפעלו למימוש הבטוחות שניתנו להם בשטר הנאמנות.

השבוע הציגה החברה דוחות גרועים לרבעון השני של השנה: הפסד של 14 מיליון שקל, ותזרים מזומנים שלילי של 5 מיליון שקל. לתוצאות צורפה הערת "עסק חי", המצביעה על ספק לגבי יכולתה של החברה להמשיך לפעול.

אסים השקעות פעילה ברומניה ובבולגריה, אך נטולת הכנסות בעקבות הקפאת מרבית הפרויקטים שלה. בקופה יש מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-4 מיליון שקל בלבד. לחברה התחייבויות שוטפות של 27.2 מיליון שקל והתחייבויות לזמן ארוך של 86.3 מיליון שקל.

על פי שטר הנאמנות נדרש רוב של 75% לשם אישור החלטה מסוג זה. באם יתוקנו ההפרות של שטר ההון בתוך 30 יום יכנס הנאמן אסיפת מחזיקי אג"ח א' ויעמיד להצבעה החלטה לבטל את הפירעון המיידי.