תקציב לי קופר על המדף? החברה עורכת סבב שיחות עם משרדי פרסום

קונספט שיווק, בעלת הזיכיון למותגי האופנה לי קופר ובלו בירד, ערכה סבב שיחות עם ענבר-מרחב-שקד, ברוקנר-נטע-יער ו-LEAD מקבוצת אדלר-חומסקי ■ בשנים האחרונות מטופל התקציב ע"י פוגל-אוגילבי

האם תקציב הפרסום של המותגים לי קופר ובלו בירד צפוי לעזוב את משרד הפרסום פוגל-אוגילבי? ל"גלובס" נודע כי חברת קונספט שיווק, בעלת הזיכיון למותגים, עורכת בימים אלה סבב שיחות עם משרדי פרסום, במסגרתו היא צפויה לבחור משרד פרסום חדש.

בסבב עלו שמותיהם של לפחות 3 משרדי פרסום: ענבר-מרחב-שקד, ברוקנר-נטע-יער ו-LEAD מקבוצת אדלר חומסקי.

לי קופר הוא מותג בריטי שנוסד על-ידי מוריס קופר בשנת 1908 ומשווק ב-70 מדינות ברחבי העולם. בארץ משווק לי קופר כ-14 שנה.

בשנים הראשונות לפעילותה בישראל ביצעה קונספט שיווק את הפעילות הפרסומית באופן עצמאי, אך עם הגדלת ההשקעה הפרסומית של כל חברות האופנה בפרסום הצטרפה אליהם גם קונספט, והתקשרה עם יהושע TBWA. לאחר 5 שנים התקציב הועבר לפוגל-אוגילבי.

במקביל התרחבה הקבוצה גם לתחום אפנת הגלישה באמצעות המותג בלו בירד, שהפך להיות מנוע הצמיחה של הקבוצה. גם המותג בלו בירד מטופל בפוגל-אוגילבי.

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, תקציב הפרסום של החברה עמד בשנת 2007 על כ-3.7 מיליון דולר במחירי מחירון, ב-2008 על כמיליון דולר במחירי מחירון, ומתחילת 2009 (עד ספטמבר) על כמיליון דולר במחיר מחירון.

בחודשים האחרונים קיימה החברה שיחות גישוש עם לפחות שניים מהמשרדים בעשירייה הראשונה, אך המהלך לא צלח, מאחר שרוב משרדי הפרסום הגדולים מטפלים בתקציבי אופנה מנוגדי אינטרסים. זו גם הסיבה שבהתמודדות על התקציב לא ניצב בשורה הראשונה משרד הפרסום אדלר-חומסקי, אלא אחת מהחברות-הבנות שלו.

נזכיר כי ביוני האחרון, רכשה קרן פימי בראשות ישי דוידי רכשה את השליטה (55%) בקונספט שיווק. בין 2005 ל-2007 הזרימה פימי 45 מיליון שקל תמורת אופציה לאחזקה ב-25% ממניות החברה, וכשקונספט שיווק החלה לחפש קונה לחברה - היא מימשה את האופציה. בעקבות נוסחת תחשיב אחרת שבוצעה בין הצדדים, קיבלה פימי את השליטה בחברה בתמורה להזרמת ההון הנוספת.

בעקבות הרכישה נעשו בחברה צעדי ייעול, שכללו סגירת חנויות מפסידות, שינויים בכוח-האדם והתקשרות עם אור גרוסמן, הפרזנטורית הישראלית הראשונה של הרשת.

מרשת לי קופר נמסר בתגובה: "אנו תמיד שומעים, רואים ובוחנים דברים חדשים, אך מעבר לכך לא נתייחס".