אילן רג'ואן חשוד בפרשת מידע הפנים של האנליסט מידד דבש

(עדכון) - דבש, לשעבר אנליסט במגדל שוקי הון, חשוד כי פעל למכירת מניות ת.א.ת בגובה כ-670 אלף שקל, שהוחזקו ע"י מגדל שוקי הון, למקורבו רג'ואן - תוך שימוש במידע פנים ותוך השאת רווחים על חשבון מגדל

איש הנדל"ן הירושלמי, אילן רג'ואן, חשוד בפרשת מידע הפנים בה מעורב מידד דבש, אנליסט ומנהל השקעות לשעבר במגדל שוקי הון - כך נודע ל"גלובס".

שמו של רג'ואן לא נחשף עד כה, ולמרות שנחקר - הוא לא הובא מעולם לבית המשפט. גם בבקשת המעצר של דבש שמו של רג'ואן לא מצויין, אלא רק נאמר כי דבש חשוד כי העביר מידע פנים ל"איש עסקים ירושלמי המקורב אליו".

רג'ואן הוא בן למשפחת רג'ואן המפורסמת מירושלים, משפחה אמידה שעשתה את הונה מעסקי בנייה ונדל"ן. אביו אלפרד היה גם יבואן ובעלים של מפעל גדול לקפה באזור התעשייה עטרות. אחיו גדי ז"ל נרצח ב-2002 בפיגוע חבלני במפעל.

דבש, רואה חשבון ומנהל תיקים, חשוד בעבירות של שימוש במידע פנים, תרמית בניירות ערך ומירמה והפרת אמונים בתאגיד. לפי החשד, דבש קיבל מידע פנים על מכירת השליטה בחברת האחזקות הציבורית ת.א.ת תעשיות , והעביר מידע זה לרג'ואן, המכונה בבקשת המעצר של דבש "אחד ממקורביו, איש עסקים ירושלמי, שהיה לקוח של מגדל שוקי הון".

בנוסף, חשוד דבש כי פעל למכור לרג'ואן מניות של ת.א.ת תעשיות בשווי של כ-670 אלף שקל, שהוחזקו על-ידי קרנות הנאמנות של מגדל שוקי הון. זאת, תוך שימוש במידע הפנים ותוך השאת רווחים לרג'ואן על חשבון מגדל.

דבש חשוד גם כי פעל לתיאום עסקאות בין מגדל שוקי הון לחברה בבעלות רג'ואן ב-4 ניירות ערך, זאת תוך השאת רווחים לחברה בבעלות רג'ואן ולעיתים אף תוך גרימת הפסדים לקרנות הנאמנות של מגדל שוקי הון.

"הסברים טובים"

רשות ניירות ערך החלה לחקור את הפרשה לפני כחצי שנה, ובאחרונה העבירה את התיק לפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) להמשך טיפול.

דבש מיוצג בידי משרדי עוה"ד גדעון פישר וכספי. עו"ד ירון ליפש ממשרד כספי מסר: "אנו מברכים על סיום החקירה. מידד שיתף פעולה לכל אורך החקירה ונתן תשובות מלאות והסברים. אני סמוך ובטוח כי לאחר שהפרקליטות תלמד את התיק, יתברר כי כל פעולותיו היו בתום-לב ולטובת בעלי היחידות בקרנות".

עו"ד עדי פניני-ניב ממשרד גדעון פישר מסרה: "יש בידי מידד הסברים טובים מאוד, שיש בהם כדי להזים את החשדות המיוחסים לו בתיק החקירה".