עוזי לנדאו: "היטל הבצורת הוכיח יעילות - על אף הקשיים"

מנתוני אוגוסט עולה, כי בצריכת המים הביתית חלה ירידה חדה בהיקף של כ-13 מיליון מטר קוב (מלמ"ק)- ירידה של 17.3% ■ שלמה בוחבוט: "משרד התשתיות ורשות המים עובדים על הציבור בעיניים. עברנו את יעד החיסכון ואין צורך במס הבצורת"

במשרד התשתיות מביעים היום (ב') שביעות רצון רבה מהנתונים שהתקבלו על היקפי החיסכון בצריכה הביתית במים בעקבות היטל הבצורת. מנתוני חודש אוגוסט האחרון עולה, כי בצריכת המים הביתית חלה ירידה חדה בהיקף של כ-13 מיליון מטר קוב (מלמ"ק), לעומת אוגוסט של השנה שעברה. באוגוסט 2009 עמדה הצריכה הביתית בישראל על 61.2 מלמ"ק, בעוד בחודש המקביל אשתקד צרך המגזר הביתי כ-74 מלמ"ק - ירידה של 17.3%.

הנתונים מאוגוסט 2007 מעידים על צריכה ביתית של 78.6 מלמ"ק. השוואה בין אוגוסט 2007 לאוגוסט 2008, בו החל קמפיין החיסכון במים מעידה כי אמנם נרשמה ירידה, אך היא עמדה על 4.5 מלמ"ק בלבד.

בעקבות הנתונים המעודדים אמר שר התשתיות, עוזי לנדאו: "ניכר שציבור הצרכנים הישראלי הבין את המצב הקשה ונרתם למשימה שעמדה לנגד עינינו - הצלתו של משק המים". עוד הוסיף השר: "השינוי הגדול בין נתוני אוגוסט 2008 בו פעל קמפיין החיסכון בלבד, לבין 2009 בו נוסף ההיטל הוא ברור, חד משמעי ומוכיח את יעילותו ונחיצותו של ההיטל, על אף אי הנוחות והקשיים הכרוכים בו".

לסיכום, אמר השר, כי "אנו פועלים במלוא המרץ לעמידה ביעדים שהציבה הממשלה, להתפלת מים בהיקף של 550 מלמ"ש עד 2013. עתיד משק המים נראה טוב יותר. ממשלת ישראל למדה מטעויות העבר. השגיאה הקשה, שהביאה לביטול התוכניות להקמת מתקני התפלה לא תחזור עוד".

בהתייחס לדבריו של שר התשתיות, אמר יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט:
"מדובר בהודעה חמורה ביותר של משרד התשתיות ורשות המים, העובדים על הציבור בעיניים. אף אחד עוד לא גבה את ההיטל והוא ייכנס לתוקף בפועל, רק עם הגעת החשבונות הקרובים. הציבור הישראלי חסך, כי הוא ציבור שאכפת לו ומודאג מהמחסור במים. למרות שעברנו את יעד החיסכון שהוגדר ע"י רשות המים, פקידי רשות המים ומשרד התשתיות לא מסירים את היטל הבצורת, מה שמוכיח כי כוונותיהם למלא את קופת המדינה ולא לפתור את בעיית המים, כפי שאומר השלטון המקומי מזה זמן רב. אנו מציעים לתת לוועדת הכספים ולצוות שהוקם היום לעשות את מלאכתם נאמנה.

השלטון המקומי מזמין את הציבור הרחב לגלוש לאתר www.watercalc.co.il ושם באמצעות מחשבון המים האינטרנטי, יוכל לחשב כל אזרח את גודל הקנס אותו הוא יחוייב לשלם".