פז תשקיע 60 מ' ד' בהקמת תחנת כוח נוספת באשדוד

בכך פז מבססת עצמה כמתחרה בולטת בשוק החשמל הפרטי, לצידה של דלק תשתיות של יצחק תשובה, שהקימה תחנת כוח באשקלון ומתכננת עוד 2 תחנות בנילית ובאלון התבור

קבוצת פז, שבשליטת צדיק בינו, מרחיבה את פעילותה בתחום החשמל הפרטי. היום (ד') עם השקת תחנת הכוח הראשונה שהקימה בשטח בית הזיקוק באשדוד, הכריזה על הקמת תחנת כוח נוספת, בהשקעה של 60 מיליון דולר.

בכך פז מבססת עצמה כמתחרה בולטת בשוק החשמל הפרטי, לצידה של דלק תשתיות של יצחק תשובה, שהקימה תחנת כוח באשקלון ומתכננת עוד 2 תחנות בנילית ובאלון התבור.

בניית התחנה תארך כשנתיים, ועם הפעלתה היא צפויה לתרום לרווח התפעולי של בית הזיקוק כ-10 מיליון דולר בשנה. התחנה אמורה לשרת בעתיד את צרכי האנרגיה של מתקן ההתפלה הגדול (100 מיליון קוב) שפז מתכננת להקים בשטח בית הזיקוק באשדוד.

כאמור פז היום חנכה את תחנת הקוגנרציה (ייצור משולב של חשמל וקיטור) הראשונה, שעלות הקמתה נאמדת ב-160 מיליון שקל, וכן ומתקן ביולוגי לטיהור שפכים. "מאז הרכישה השקענו 700 מיליון שקל במתקנים של בית הזיקוק", אומר יונה פוגל, מנכ"ל פז.

תחנת הכוח החדשה מונעת על-ידי גז טבעי, ומספקת 43 מגה ואט חשמל ו-90 טון קיטור לשעה, הנמצא בשימוש בית הזיקוק. החשמל המופק משמש את בית הזיקוק, ואת העודפים מוכרת פז לחברת נומוניקס ולחברת החשמל בהיקף שנתי של 15-20 מיליון דולר.