חודש לפני מכרז ההתפלה: מנהל קבוצת ויאוליה-תה"ל התפטר במפתיע

לפני כולםהעזיבה של שי אייזנברג מוסברת בחילוקי דעות אישיים ומקצועיים מול ויאוליה, שטוענת כי לא תהיה לכך כל השפעה לגבי ההתמודדות במכרז ■ [הרשמה לניוזלטר סביבה]

הפתעה בענף תשתיות המים. שי אייזנברג שהיה אמור להוביל את הקבוצה המשותפת לתאגיד הצרפתי ויאוליה ותה"ל במכרז ההתפלה הגדול בנחל שורק התפטר במפתיע מתפקידו. כך נודע ל"גלובס".

ההתפטרות של אייזנברג באה חודש בלבד לפני הגשת ההצעות במכרז הצפויה במהלך חודש אוקטובר 2009. וזאת לאחר שהוא ריכז את ההכנות של הקבוצה למכרז בחודשים האחרונים.

במכרז ההתפלה בשוק, בהיקף של 2 מיליארד שקל, מתמודדות קרן האצ'יסון (50%) והנדסת התפלה (IDE) (50%) שבבעלות קבוצת דלק וכי"ל: קבוצת המשותפת לשיכון ובינוי (40%), גרנית הכרמל (40%) ושפיר הנדסה (20%); וקבוצת תה"ל מקבוצת קרדן ו-Veolia ישראל (50% כ"א).

עזיבתו של אייזנברג הפתיעה גם את שאר הקבוצות המתמודדות במכרז מול ויאוליה ותה"ל. בויאוליה ישראל מאשרים כי אייזנברג ביקש לסיים את תפקידו על רקע חילוקי דעות אישיים ומקצועיים. אך טוענים כי לא תהיה לכך השלכה לגבי המכרז.

המתקן להתפלת מי ים בשורק הוא מתקן ההתפלה הרביעי שיוקם בישראל בשיטת ה-P.F.I, שבמסגרתה יקים זכיין פרטי את המתקן ויתפעלו, תמורת הבטחת המדינה לרכישת המים המותפלים.

מדובר במתקן ההתפלה הגדול בישראל, שיספק כמות שנתית של 150 מיליון קוב מי ים מותפלים בשנה. ההשקעה בהקמתו מוערכת ב-2 מיליארד שקל, ותקופת הזיכיון היא 26.5 שנה.

ויאוליה פועלת בישראל בתחומי האנרגיה, המים, התחבורה הציבורית והתשתיות. בראש חטיבת המים בויאוליה ישראל, עומד הסמנכ"ל, יעקב צמח, לשעבר ראש מינהל המים והביוב במשרד התשתיות.

אייזנברג כיהן בעבר בתפקידים בכירים במשרד האוצר. הוא היה סמנכ"ל בכיר ביחידה לפרויקטים בשיתוף המגזר הפרטי בחברת "ענבל" שבאחריות החשב הכללי. לאחר שעזב את האוצר, הוא מונה לתפקיד מנהל אגף הרכש ברכבת ישראל, וקודם בהמשך לתפקיד סמנכ"ל חטיבת הנוסעים ברכבת, אותו עזב בתחילת 2008. אייזנברג, שזוכה להערכה רבה בענף, היה בעבר מועמד גם לתפקיד מנכ"ל, חברת נתיבי איילון.