וול סטריט ננעלה בעליות שערים; S&P עלה ב-0.7%

מדד הדאו ג'ונס ננעל בעלייה של 0.5% ■ ספר הבז' מגלה כי הצריכה הפרטית נותרה חלשה ■ הדולר בשפל שנתי מול היורו והליש"ט ■ ויווס זינקה ב-70% לאחר שהודיעה כי תרופה מתוצרתה להשמנה - אפקטיבית

וול סטריט ננעלה בעליות שערים בהובלת מדד ה-נאסד"ק שעלה ב-1.11%. מדד הדאו ג'ונס ננעל בעלייה של 0.53% ומדד ה-S&P 500 סגר את יום המסחר בעלייה של 0.78%.

יום המסחר החל בירידות שערים מינוריות, שהתחלפו בעליות שערים, אשר התחזקו בציפייה לפרסום ספר הבז' של ה"פד", הסוקר את הפעילות הכלכלית ב-12 מחוזות הבנק הפדראלי. לאחר פרסום הספר ירדו המדדים כאשר מדד הדאו ג'ונס כמעט ונסחר ביציבות סביב רמות הפתיחה.

עיון מעמיק בדו"ח גילה כי אומנם ניכרים סימני התאוששות במגזרי הייצור והתעשייה, אך הצריכה הפרטית נשארה "רכה", האשראי עדיין קשה להשגה והמכירות ברוב המחוזות נשארו חלשות למרות הרצת תוכנית "מזומן תמורת גרוטאה". זה כנראה הספיק למדדים שהחלו לצבור מומנטום ונעלו, כאמור, את יום המסחר בעליות שערים.

בהמשך לספר הבז', ובנפרד ממנו, התקבלו היום אינדיקציות עגומות נוספות בנוגע לשוק הנדל"ן האמריקני, הפעם מצידו של משרד האוצר. בפרסום רשמי מהיום אומר האוצר כי רק 12% מבעלי הבתים האמריקניים היו כשירים לקבל משכנתאות אילו היו צריכים למחזר את המשכתנאות הקיימות על פי כללי תוכנית הצלת הבתים של ממשל אובמה. "מיליוני עיקולים עתידים להגיע בעתיד", נכתב בדו"ח האוצר. 360,165 אמריקניים קיבלו הנחה במשכנתא שלהם בחודש אוגוסט לעומת 235,247 אזרחים בלבד, שקיבלו הנחה כזו בחודש יולי.

הנפקת האג"ח האוצריות ל-10 שנים נסגרה בהצלחה לאחר גיוס 20 מיליארד דולר בריבית של 3.51%. ההנפקה אתמול של אג"ח ממשלתיות ל-3 שנים בסכום של 38 מיליארד דולר הייתה מוצלחת. הביקושים להנפקה היו גבוהים פי שלושה מההיצע והתשואה שנקבעה: 1.43%.

אירופה ננעלה בעליות שערים בהובלת מדד הדאקס הגרמני שננעל ב-1.7%. מדד הפוטסי הבריטי ננעל מעל רמת 5,000 הנקודות - הרמה הגבוהה ביותר מזה שנה.

הדולר נסחר בשפל של שנה מול היורו והליש"ט, כששער היורו עומד על 1.459 לדולר, לאחר שפרץ במהלך המסחר את גבול ה-1.46 לדולר. התחזקות המטבעות אל מול הדולר נובעת ממספר גורמים: ראשית, התיאבון לסיכון עולה בחודשים האחרונים ברחבי העולם, עובדה הגורמת למשקיעים להסיט השקעות מהאפיק הדולרי, השמרני יחסית, וכן להעביר השקעות לכלכלות השווקים המתעוררים, שהתחילו למצוא חן מחדש בעיניי המשקיעים. כמו כן, הגירעון העצום של הממשל האמריקני, שרק ממשיך לתפוח, גורם לפיחות נוסף של הדולר. אם הריבית בארה"ב תמשיך להיות נמוכה, במיוחד לאור האפשרות כי הבנקים המרכזיים באירופה ובבריטניה יעלו את הריבית, הרי שהדבר יוביל לחולשה נוספת במטבע האמריקני.

בבורסת הסחורות בניו-יורק, החוזים העתידיים על נפט גולמי למסירה באוקטובר ננעלו בעלייה של 0.3% לרמה של 71.31 דולר לחבית. ארגון יצואניות הנפט אופ"ק הותיר בפגישתו היום את תפוקת הנפט ללא שינוי כאשר שר הנפט בערב הסעודית אמר כי המחיר הקיים הוא מחיר "טוב לכולם, לצרכנים וליצרנים".

הזהב ננעל בירידות של 0.4% ל-996 דולר לאונקיה - ירידה מרף ה-1,000 דולר לאונקיה, מעליו נסחר מחיר הזהב ביומיים האחרונים.

"סוכריות טכנולוגיה" חדשות מבית אפל

חברת אפל ערכה היום כנס, בו נראה לראשונה זה חצי שנה מנכ"ל החברה, ג'ובס, ששב מחופשת מחלה עקב השתלת כבד. בכנס הוצגו מספר חידושים ב-iPhone, iTunes והוזלות מוצרים.

קראפט במגעים לקבלת מימון של 8 מיליארד דולר בכדי לממן השתלטות אפשרית על יצרנית הממתקים, קדברי.

ויווס (סימול: VVUS) מזנקת לאור הודעתה כי תרופה להשמנת יתר מתוצרתה אפקטיבית.

חברת First Solar האמריקנית אמרה כי היא חתמה על הסכם עם סין לבנות שדה סולארי עצום, של 2 גיגוואט, שיכול להפוך למתקן הסולארי הגדול בעולם. המתקן, שייבנה ב-Ordor City במחוז Inner Mongolia, יושלם ב-2019.

עוד כסף לטאואר מיורקוויל

טבע תציג בכנס רפואי בגרמניה שמתקיים ב-3 הימים הקרובים. החברה תציג נתונים על הגרסה האוראלית שהיא מפתחת לקופקסון, התרופה המובילה של החברה לטיפול בטרשת נפוצה. בשוק מעריכים כי החברה תציג נתונים חיוביים בנושא זה, כשברקע ישנן מספר חברות המנסות לפתח את "גלולת הקופקסון". מכירות הקופקסון מהוות כשליש מהמכירות הכוללות של טבע, והפטנט של החברה על תרופה זו יסתיים בשנת 2012.

טאואר המשיכה לרכז עניין בעקבות הפרסום ב"גלובס" כי החברה חתמה על 3 חוזים בקוריאה עליהם טרם דיווחה, ואשר מתוכם היא אמורה לדווח על אחד מהם בתקופה הקרובה. במקביל, החברה דיווחה הלילה כי תנפיק לקרן ההשקעות האמריקנית יורקוויל 1.25 מיליון מניות נוספות במחיר של דולר למניה. בכך תנצל טאואר עוד 1.25 מיליון דולר מסך השקעה כולל בהיקף 25 מיליון דולר לו התחייבה יורקוויל בחודש שעבר.

בשוק התקשורת הוסיפה פרטנר לבלוט, לקראת העברת השליטה בה לאילן בן-דב ככל הנראה בתחילת דצמבר. ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל פרטנר, דוד אבנר, ימשיך לכהן בתפקידו גם לאחר העברת השליטה לבן-דב, אשר מתכוון מבחינתו לקחת חלק פעיל בניהול החברה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]