הרכבת ביטלה את ההתקשרות עם רמט להקמת תחנת בנייני האומה

רמט הפסיקה העבודות לאור הקשיים שנקלעה אליהם ■ הגישה היום לביהמ"ש בקשה להקפאת הליכים

הצרות בחברת התשתיות רמט נמשכות ומסבכות גם את רכבת ישראל. על רקע הקשיים המחודשים אליהם נקלעה רמט, הפסיקה לפני כשבועיים את העבודות להקמת תחנת בנייני האומה של הרכבת בכניסה לירושלים.

בתגובה החליטה הרכבת לחלט את הערבויות שהפקידה רמט בסך כ-6 מיליון שקל, והודיעה לה על ביטול ההתקשרות. הקמת תחנת בנייני האומה בירושלים היא חלק מפרויקט קו הרכבת המהיר מת"א לירושלים.

כפי שפורסם ב"גלובס", רמט זכתה בסוף 2008 במכרז לביצוע עבודות הכרייה והשלד של תחנת בנייני האומה,לאחר שגברה במכרז על החברות לינום, טר ארמה ורם הנדסה. בעקבות הבעיות ברמט, מסתמן כי הרכבת תיאלץ לצאת במכרז חדש על כל הכרוך בכך.

תחנת בנייני האומה, שבכיכר הרחובות יפו ושז"ר בירושלים, אמורה להיות בעומק 80 מטר מתחת לפני הקרקע, ולכלול רציפים באורך 300 מטר. השטח הכולל של התחנה יהיה 26 אלף מ"ר.

רמט צפויה לפנות השבוע שוב לביהמ"ש בבקשה להקפאת הליכים, לאחר שהתחדשו חילוקי דעות בין בעלי השליטה, האחיות מרים דורון ועליזה יפו לאיש העסקים אלי אלעזרא, סביב הזרמת הון לחברה. אלעזרא, שרצה לרכוש את החברה, מסרב להזרים לה עוד כספים.