משווקי הממירים הדיגיטליים טוענים לקשיים בקליטה

מדובר בממירים הדיגיטליים המאפשרים לקלוט 5 ערוצי בסיס ■ עד כה נמכרו 40 אלף ממירים דיגיטליים ■ הרשות השנייה בתגובה: משווקי הממיר הדיגיטלי APEX צריכים לעמוד בדרישות המקצועיות

הממירים הדיגיטליים החדשים (ממירי DDT, עיד"ן בעברית), המספקים לצרכן הטלוויזיה קליטה של 5 ערוצים בחינם (ערוץ 1, ערוץ 2, ערוץ 10, ערוץ 33 וערוץ 99) תמורת תשלום חד-פעמי של 400 שקל - אמנם נחטפים ברשתות השיווק, אך ל"גלובס" נודע כי נתגלתה בעיית קליטה,שמקורה בתשתית לוקה של הצבת אנטנות, וכי קצב המכירות צפוי להיחלש.

בעיית הקליטה, יש להדגיש, היא בעיקר בגוש דן ובערים בהן הבנייה רוויה, ומשרד התקשורת ייאלץ להחיש את הקמת האנטנות בערים הגדולות והצפופות.

רק לפני כחודש החלו הממירים הדיגיטליים להימכר ברשתות השיווק ברחבי הארץ, והנתונים מרשימים למדי: למעלה מ-40 אלף ממירים נמכרו עד כה, ובכמה מהרשתות אזלו המוצרים.

אבינועם כהן, מנהל השיווק של ברימאג, יבואנית הממיר הדיגיטלי APEX, אחד משתי המתחרות (המותג המתחרה, ממיר מבית הייצור של KONKA, מיובא על-ידי חברת טלראן) מרוצה מהמכירות עד כה, אך טוען כי "המכירות של הממירים יפות, ציפינו לכמות כזו. אבל המדינה לא עמדה בהתחייבויות שלה להציב אנטנות לשיפור הקליטה. משרד התקשורת לא הציב מספיק אנטנות, אבל אנחנו מאמינים כי בתוך 3 חודשים הקליטה תהיה מסודרת, וקצב המכירות לא ייעצר".

* יידעתם את הקונים על בעיות הקליטה?

"כן. אנחנו מציינים את זה היום, הוצאנו הודעה ללקוחות בכל נקודות המכירה".

כהן מדגיש כי "יש שיתוף-פעולה עם משרד התקשורת. היוזמה שהחלה לפני כשנתיים חיובית, הכוונות טובות, ואני מאמין שגם הביצוע".

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה כי נושא הממירים הדיגיטליים ופרישת התשתיות נמצא באחריות הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה כי "משווקי הממיר הדיגיטלי APEX צריכים לעמוד בדרישות המקצועיות"