תביעה נוספת של רב-בריח נגד מולטילוק בגין השימוש בלוגו "איש השרירים"

רב-בריח הגישה תביעה שכנגד בסך 50 מיליון שקל נגד מולטילוק, בטענה כי היא מפירה את זכויותיה הקנייניות והחוזיות בסימן המסחר שלה - זאת בניגוד להסכם הפשרה בין הצדדים המעגן את חלוקת זכויות השימוש בסימן

סאגת הסכסוך בין החברות רב-בריח ומולטילוק לגבי השימוש בלוגו של "הדמות השרירית" ממשיכה להעסיק את בית המשפט והניבה תביעה רביעית במספר: השבוע הגישה רב-בריח לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב תביעה שכנגד בסך 50 מיליון שקל נגד מולטילוק. זאת, בטענה כי היא מפירה את זכויותיה הקנייניות והחוזיות בסימן המסחר של הדמות השרירית בניגוד להסכם הפשרה בין הצדדים, המעגן את חלוקת זכויות השימוש בסימן.

בהסכם שנחתם בין הצדדים ב-2002, לאחר שמולטילוק רכשה חלק מפעילות רב-בריח, נקבע כי כל חברה תעשה שימוש בדמות השרירית לסימון מוצריה בלבד: מולטילוק - בתחום מוצרי הנעילה; ורב-בריח - בתחום הדלתות ומוצרי ההגנה לרכב.

לפני כשנתיים הגישה מולטילוק תביעה בסך 20 מיליון שקל נגד רב-בריח, בטענה כי היא הפרה את ההסכם כשהמחתה לחברה קשורה את זכותה לשימוש בדמות השרירית. רב-בריח הגישה תביעה שכנגד בסך 40.6 מיליון שקל, בטענה כי מולטילוק הפרה את זכותה הבלעדית בדמות השרירית במוצרי הגנה לרכב ובתחום הדלתות.

ביולי האחרון הגישה מוליטלוק תביעה שנייה נגד רב-בריח בסך 8 מיליון שקל, בטענה כי הלוגו החדש שלה (לוגו המגן והלפיד) דומה עד כדי הטעיה לדמות השרירית, אך בית המשפט דחה את בקשתה לצווי מניעה זמניים.

אופרציה בסין

רב-בריח טוענת כעת בתביעה שכנגד, כי מולטילוק מייצרת ומשווקת לכל העולם דלתות המסומנות בדמות השרירית, בניסיון להשתלט על שוק הדלתות העולמי. לדבריה, מולטילוק הקימה אופרציה עצומה בסין באופן מתוחכם כדי להקשות על חשיפת פעילות זו.

רב-בריח מבקשת מבית המשפט, באמצעות עוה"ד עפר פירט, דוד סולמא ואביחי רז, להוציא צו זמני במעמד צד אחד האוסר על מולטילוק להפר את זכויותיה הקנייניות והחוזיות בדמות השרירית ולמנות כונס נכסים לאיתור ראיות להפרות.

עוד מתבקש בית המשפט להורות למולטילוק למחוק את בקשותיה מרשם סימני המסחר לרישום השם "רב-בריח" כסימן מסחר על שמה, ולמחוק את סימני המסחר ברחבי העולם שעניינם סימן הדמות השרירית בכל הנוגע לדלתות. (ת.א. 1693/09).