פלאפון יוצאת לניסוי לבדיקת השימוש בתאים סלולריים

הניסוי - בשיתוף נוקיה סימנס ישראל ■ במסגרת הניסוי תבחן פלאפון כיצד עובד התא הסלולרי הממוזער שאמור לשבת בבית המנוי

חברת פלאפון נכנסת לניסוי בשימוש בתאים סלולריים קטנים (Femtocell) המיועדים לבתים. החברה תבצע את הניסוי עם חברת נוקיה סימנס ישראל.

מטרת הניסוי היא לבחון את הטכנולוגיה שזכתה לביקורת רבה בעת שהושקה, וכעת מתעוררת מחדש לאחר שעברה התאמות ושיפורים לרשתות התקשורת המתקדמות בסלולר. במסגרת הניסוי תבחן פלאפון כיצד עובד התא הסלולרי הממוזער שאמור לשבת בבית המנוי. מדובר בתא סלולרי לכל דבר שמחובר מצד אחד לרשת האינטרנט בין אם מדובר בכבלים או בזק, ומצד שני מאפשר לשפר בצורה משמעותית בתוך הבית.

המשמעות היא שבעזרת השיפור בקליטה תוכל החברה לספק יותר שירותים, ומנגד תוכל להקטין עומס על האתרים הסלולריים שלה, ותשפר את הכיסוי. אחת האפשרויות של הטכנולוגיה היא ניצול יעיל יותר של רשת האינטרנט לצורך תמסורת ופתרון למה שקרוי Backhaul כלומר החיבור בין האתרים לליבת הרשת.

בעולם, הרשתות הסלולאריות נכנסות לעולם הנייח ומתחרות במהירויות הגלישה שמציעות חברות הבזק. בדור הרביעי בסלולר מחליפות הרשתות הסלולאריות את הרשתות הנייחות במרבית השירותים מכיוון שהן מסוגלות להציע קצבים מובטחים של עשרות מגה ללקוח. המשמעות היא הוזלה משמעותית למפעילים השונים וטשטוש ההבחנות בין רשתות נייחות לרשתות סלולריות.