בכיר בבנק המרכזי של בריטניה: נדהמנו כשליהמן לא חולץ

סר ג'ון גיב, לשעבר סגן נגיד ה-BOE: "התמיכה שהעניק ה'פד' לבר סטרנס יצרה את ההנחה שרשת הביטחון הורחבה. ההנחה הזו התנפצה לרסיסים לנוכח סירוב ה'פד' לפעול להצלת ליהמן"

סר ג'ון גיב, לשעבר סגן נגיד הבנק המרכזי של בריטניה (BOE), אמר כי "נדהם" כשהממשל האמריקני הניח לבנק ההשקעות ליהמן ברדרס לקרוס. לדעתו, קריסת הבנק היתה ללא ספק הרגע שבו איבד הציבור את האמון בשווקים.

בראיון לסקיי ניוז אמר גיב כי הוא ציפה שהרשויות בארה"ב יתערבו ויצילו את בנק ההשקעות החבוט, כפי שהן עשו קודם לכן עם בנק ההשקעות בר סטרנס.

במארס 2008 הקצה ה'פד' 29 מיליארד דולר למימון העסקה שבמסגרתה הציל ג'יי.פי מורגן את בר סטרנס, ובספטמבר 2008, ימים ספורים לאחר קריסת ליהמן נאלץ הפד להתערב שוב כדי למנוע את קריסתה של חברת הביטוח AIG.

לדברי גיב, "התמיכה שהעניק ה'פד' לבר סטרנס יצרה את ההנחה שרשת הביטחון הורחבה. ההנחה הזו התנפצה לרסיסים לנוכח סירובו של ה'פד' לפעול כדי להציל את ליהמן". הוא הוסיף כי "זה שנתנו לליהמן לקרוס עורר את השאלה האם לממשל בארה"ב יש שליטה במצב".

עם זאת, שיבח גיב, שפרש בפברואר מהבנק אוף אינגלנד, את הצעדים שננקטו כדי לבלום את ההתמוטטות הפיננסית העולמית בעקבות קריסת ליהמן. "לא רק ממשלת בריטניה, אלא הרבה ממשלות ברחבי העולם המערבי, צדקו כאשר נקטו בכל האמצעים האפשריים והלכו עד הסוף כדי להתמודד עם המצב".