הסיבוב של אובמה בסיטי: שוקל למכור מניות ברווח

כך מדווחת סוכנות בלומברג ■ הערכות: המכירה תבוצע בחודש הבא ■ הממשל עלה להחזקה של 34% בסיטי בעקבות המרת מניות בכורה למניות רגילות במסגרת תוכנית החילוץ לסיטי

הממשל האמריקני מתכנן לדון עם קבוצת סיטיגרופ באשר למכירת חלקו בבנק. כך מדווחת סוכנות בלומברג. הממשל מחזיק ב-34% ממניות הבנק במסגרת תוכנית החילוץ שנועדה להזרים לו מזומנים בשיא המשבר הפיננסי.

משדר האוצר האמריקני מחזיק ב-7.69 מיליארד מניות סיטיגרופ לאחר המרת מניות הבכורה שנועדה לחזק את מבנה ההון של הבנק. הממשל צפוי להתחיל במכירת המניות של סיטיגרופ כבר בחודש אוקטובר. הממשל מתכנן למכור את כל אחזקותיו בתקופה של 6-8 חודשים.

ההערכות הן שמכירת המניות תאפשר למנכ"ל סיטיגרופ, ויקראם פנדיט, להתחיל בתהליך הוצאת הבנק מתוכנית ההצלה. במקביל, המכירה תאפשר לממשל לרשום רווחים גבוהים: הרווח על הנייר של משרד האוצר עומד על 9.77 מיליארד דולר.

"ההשאלה הכי חשובה בקשר למכירת המניות תהיה האם השוק מוכן לספוג את מכירת מניות סיטיגרופ מבלי להשפיע לרעה על מחיר המניות", אמר אנליסט בכיר בקרדיט סוויס, משה אורנבך, בתגובה לדיווח.

נזכיר כי סיטיגרופ קיבל 52 מיליארד דולר במסגרת תוכנית הסיוע של הממשל האמריקני. אז הזרים הממשל 25 מיליארד דולר ככספי סיוע שהומרו לאחרונה למניות רגילות. אם תתבצע המכירה האמורה יישאר הממשל האמריקני עם השקעה של 27 מיליארד דולר בבנק.