אלביט מערכות לא מעבירה קו ייצור לרומניה; תקלוט עובדים

בניגוד לדיווחים הכוזבים לפיהם סאיקלון, חברה בת של אלביט מערכות, תעביר קו ייצור לרומניה, ל"גלובס" נודע כי החברה מתכננת לקלוט כ-20 עובדים בתקופה הקרובה

חברת סאיקלון, חברה בת של אלביט מערכות , מתכננת לקלוט בחודשים הקרובים כ-20 עובדים במפעל שלה בכרמיאל. כך נודע ל"גלובס". זאת, בניגוד לדיווחים לפיהם החברה העבירה חלק מקו הייצור שלה לרומניה, מה שעלול היה להביא לפיטורי עובדים בישראל.

תחילת הסיפור נעוצה במכתב ששיגר ראש עיריית חיפה, יונה יהב, למיקי פדרמן, בעל השליטה באלביט מערכות, ובו הוא קרא להימנע מהעברת ייצור חלקים מפרויקט בו זכתה החברה לרומניה, במקום לייצר בישראל. עם זאת, גורמים הקשורים לנושא מסרו ל"גלובס", כי יהב ככל הנראה לא היה בקיא בפרטים, שכן העברת ייצור מישראל למפעל של אלביט ברומניה כלל לא עמד על הפרק.

למעשה, כחלק מההזמנה האמורה שקיבלה אלביט מחברת בואינג האמריקנית, הוחלט כי חלק מזערי מקו הייצור יבוצע ברומניה ורוב הייצור יבוצע במפעל בכרמיאל, כך שלא מדובר כלל בהחלטה להעביר את קו הייצור לרומניה.

במפעל של סאיקלון בכרמיאל מועסקים כ-450 עובדים והדיווחים הכוזבים אודות העברת קו הייצור לרומניה העלו את החשש שמא המהלך יגרור פיטורי עובדים. אולם, כאמור, ל"גלובס" נודע כי החברה לא מתכוונת לפטר עובדים , אלא להיפך - לקלוט עובדים חדשים. מדי שנה מגייסת החברה עשרות עובדים בחברה והיא המעסיק הגדול ביותר בצפון.

"אלביט מערכות דוחה מכל וכל את הטענה כאילו החברה מעתיקה קווי ייצור מישראל לחו"ל ומצרה על כך שהנושא לא נבדק עימה לפני שהופץ לתקשורת", מסרה החברה ל"גלובס". "אלביט מערכות מגדילה מדי שנה את מספר המועסקים על ידה וקבלני המשנה שלה באזור הצפון וגם השנה תעשה זאת. לגבי מפעלים של אלביט מערכות בחו"ל - הם מסייעים לנו לזכות בפרוייקטים שבחלקם מבוצעים בארץ ותומכים בהתפתחות החברה".