תשואה של 15% בתשס"ט למניות מדד נדל"ן כחול לבן

בניגוד למעקב שלנו מתחילת 2009 (שכולו תשואות חיוביות, דו ותלת ספרתיות), ארבע מניות במדד מסכמות את השנה העברית בתשואה שלילית, והן כוללות את אפריקה נכסים, אזורים, ישרס ומבני תעשיה

שנה חלפה, שנה עברה, ונראה כי מניות כחול-לבן, שהציגו תשואות יפות בעיקר על רקע עליות שערים ברבעון השני, מקבלות פרופורציה מדויקת יותר בהתבוננות על תשס"ט; אומנם עדיין נמצא שם כמובילה את אלרוב ישראל, אבל עם תשואה שנתית צנועה יותר של 74.1% (לעומת תשואה של 460% מתחילת 2009). גם הסנטימנט השלילי כלפי אפריקה נכסים מתבטא בירידה של 46.8% (לעומת 113% עלייה מתחילת 2009).

בניגוד למעקב שלנו מתחילת 2009 (שכולו תשואות חיוביות, דו ותלת ספרתיות), ארבע מניות במדד מסכמות את השנה העברית בתשואה שלילית, והן כוללות גם את אזורים (שהצליחה להתאושש יפה מאז השפל), ישרס ומבני תעשיה. מנגד, שיכון ובינוי תרמה בשנה שעברה מחצית מהתשואה החיובית של המדד, שבלט על רקע ירידה של 3.5% בנדל"ן 15 המקביל.

אם בשיכון ובינוי עסקינן, הרי שהמניה בלטה לחיוב גם ברמה השבועית. החברה מתכוונת לגייס 150 מיליון שקל באג"ח, ופרסמה מצגת לשוק ההון, ממנה עולה כי פעילות הנדל"ן המקומית שלה בישראל קטנה אל פחות ממחצית מהכנסותיה הכוללות - ולפיכך היא צפויה להיפלט מהמדד בעדכון הקרוב. במקרה של אזורים, המצגת המקבילה שפורסמה השבוע לא הותירה שום מקום לספק, לפיו החברה הבת לגנא נמצאת על המדף.

עם תשואה שלילית של 4.9%, מניית מליסרון הייתה למשקולת המכבידה ביותר על תשואת המדד השבוע. אתמול שם קץ לחייו יוסי פרי, מנכ"ל החברה לשעבר. במהלך השבוע שעבר מכר פרי את מרבית אחזקותיו במניות החברה.