מדוע מזנקת מניית סרגון בכ-6% בבורסה?

בבית ההשקעות וודבוש מורגן מעריכים כי חברת תקשורת גדולה תזמין מוצרים מסרגון ■ בשוק מסמנים את חברת קלירווייר כמי שתבחר בסרגון כספק במסגרת תוכנית לפריסת רשתות תקשורת אלחוטיות

האם סרגון הישראלית תזכה בקרוב לראות תוספת הכנסות של 9 מיליון דולר ב-3 הרבעונים הקרובים? בבית ההשקעות וודבוש מורגן (Wedbush Morgan) מעריכים שכן. בסקירה שפרסמו אמש (ב') האנליסטים בבית ההשקעות, הם מסרו כי חברת תקשורת גדולה ביצעה שינוי אסטרטגי שממנו עשויה סרגון להיטיב, ולפיכך הם העלו את מחיר היעד שלהם למניה והקפיצו אותה בכמעט 6% בוול סטריט.

הסקירה של וודבוש מורגן מדויקת להפליא, אך גם תמוהה. רק ביום חמישי האחרון הוריד בית ההשקעות את המלצתו למניה ל"נייטרלי" מ"תשואת יתר" ולחץ על המניה. עם זאת, אמש העלו האנליסטים את מחיר היעד שלהם למניה ל-9.75 דולר מ-8.75 דולר, וזאת כיוון שהם מעריכים כי סרגון תזכה להזמנות מחברת תקשורת גדולה.

"בדיקות אחרונות שביצענו בתעשייה מראות כי סרגון תיהנה משינוי אסטרטגי של ספקית WiMAX גדולה", נכתב בסקירה של וודבוש. "אנו מעריכים כי התוספת להכנסות תסתכם ב-9 מיליון דולר ב-3 הרבעונים הבאים והיא עשויה אף לגדול לרמה כפולה מכך". האנליסטים מסייגים ואומרים כי בשל התחרות בתעשייה והקיצוצים שמבצעות ספקיות התקשורת הגדולות, הם מעדיפים להגביל את העלאת התחזיות שלהם.

שמה של חברת התקשורת הגדולה נותר עלום. עם זאת, בפורומים בארה"ב עלה שמה של חברת קלירווייר (סימול: CLWR) כמי שעשויה להזמין מוצרים מסרגון. הסיבה לשמועה היא בין היתר הירידה החדה שרשמה אמש מניית Dragonwave (סימול: DWI.TO), אשר הייתה ספקית של קלירווייר. כך שהשמועה החמה בוול סטריט היא שקלירווייר תבחר בסרגון בנוסף להמשך עסקיה עם Dragonwave.

מסרגון נמסר בתגובה, כי "כחברה ציבורית אחראית החברה לא נהגה מעולם להגיב בכל הקשור לשמועות או הערכות אנליסטים בנוגע למהלכיה העסקיים. אם וכאשר יהיה לנו מה לדווח נעשה זאת, כפי עשינו בעבר".

"סרגון על הרדאר"

קלירווייר נסחרת בוול סטריט לפי שווי של 6.4 מיליארד דולר ומעסיקה למעלה מ-2,000 עובדים. סרגון נסחרת בת"א ובוול סטריט לפי שווי של כ-300 מיליון דולר. סרגון מספקת את שירותי ה-Backhaul, חיבור אלחוטי בין תחנות הבסיס למתג הראשי. החברה סגרה את הרבעון השני עם הכנסות של 42.2 מיליון דולר, ירידה של 24% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. החברה הרוויחה ברבעון השני כמיליון דולר.

"יש אפשרות שסרגון תיבחר כספק חדש בעקבות התרחבות של קלירווייר", אומר האנליסט יונתן קרייזמן מבית ההשקעות אוסקר גרוס. קלירווייר מתכננת לפרוס ב-2010 רשתות תקשורת אלחוטיות במספר ערים בארה"ב, כולל ניו-יורק ושיקאגו. המימון לתוכנית לא יגיע מתוכנית התמרוץ הכלכלית של ממשל אובמה, אלא ממיזם משותף של מספר חברות גדולות בארה"ב, בו משתתת גם גוגל.

"סרגון נמצאת ברדאר של הרבה גופים שמצפים להתפוצצות של תעבורת הנתונים בעולם בכלל ובארה"ב בפרט", אומר קרייזמן ל"גלובס". "היא פועלת באחד התחומים הצומחים בשוק התקשורת, לא רק בטווח של השנתיים הקרובות אלא גם בטווח הארוך יותר. לצורך הדוגמה, בשבוע שעבר התקיים כנס WiMAX World ואחד המוטיבים שחזרו שם הוא שהצורך בפתרונות Backhaul יגדל בשנים הקרובות". קרייזמן מחזיק בהמלצת "החזק" על סרגון במחיר יעד של 8 דולר למניה.

בשבוע שעבר דיווחנו על המלצתו של גורו המניות ג'ים קריימר, אשר הזכיר את שמה של סרגון בתכניתו "Mad Money" ב-CNBC והביא לעלייה במניה. קריימר דיבר על "צונאמי אינטרנט אלחוטי" וטען שלא ניתן לעצור את האינטרנט. "חברות הטלפון יצטרכו להוציא יותר כספים על תשתית אלחוטית", אמר קריימר. הוא הזכיר את שמותיהן של שתי החברות שהן Pure-Play, כלומר עוסקות אך ורק בתחום זה: האריס סטרטקס נטוורקס (סימול: HSTX) וסרגון.