חלל תקשורת מעלה לוויין זמני לאוויר; ביקושים באפריקה ואסיה

החברה מאפיינת מחדש את הלוויין עמוס 6, על מנת להתאימו למגמה העולמית של העברת אינטרנט רחב פס דרך לוויינים שיעבירו אינטרנט דו-כיווני

חברת חלל תקשורת מאפיינת מחדש את הלוויין עמוס 6 על מנת להתאימו למגמה העולמית של העברת אינטרנט רחב פס דרך לוויינים שיעבירו אינטרנטדו-כיווני. לדברי המנכ"ל דוד פולק, הכוונה היא לפנות למדינות מתפתחות שבהן התשתית הקרקעית לא קיימת ושירותים דו-כיווניים דרך לווין יוכלו לתת מענה יעיל ומהיר. לדבריו, החברה החליטה לבצע את הקפיצה הטכנולוגית כבר בלווין עמוס 6 ולא להמתין עד לבנייתם של הלוויינים הבאים 7 ו-8. הלוויין עמוס 6 מתוכנן לשיגור ב-2012.

עוד אומר פולק כי לאור הביקוש לשירותי לוויין מתכוונת החברה לשגר בקרוב לחלל לוויין זמני שייתן מענה לשווקים המתפתחים באפריקה ואסיה. הלוויין הזמני יעניק שירות למדינות באזורים אלה עד שעמוס 5 יהיה מוכן להפעלתו המסחרית בתחילת 2011 (עוד לפני שיגורו של עמוס 4, עליו עובדים בימים אלה בתעשייה האווירית).

חלל תקשורת כבר החלה למכור שירותים על גבי עמוס 5 ולאחרונה אף חתמה על הסכם עם חברה אירופית בהיקף של 28 מיליון דולר. לדברי פולק, "ישנה התעניינות רבה מצד השוק בשירותי הלוויין של החברה ואנחנו נמצאים היום בשלבים שונים של מו"מ עם לקוחות פוטנציאליים נוספים המעוניינים במתן שירותי לווייניים באפריקה. מכירת השירותים על גבי עמוס 5 טרם שיגורו מהווה אישרור למיצובה האיתן של החברה בשוק התקשורת הלוויינית העולמי, מה שמאפשר לנו להקדים את התוכניות העסקיות שלנו".

שני הלוויינים עמוס 5 ועמוס 4 ישוגרו לראשונה למיקומי שמיים חדשים בחלל, בנוסף לנקודות בהן פועלים כיום הלוויינים עמוס 2 ועמוס 3. החברה צופה כי עם הפעלתו המסחרית של עמוס 5 יגדל היקף המכירות של החברה באופן דרמטי היות והיקף שירותי התקשורת של לוויין זה משתווה להיקף אספקת השירותים שמעניקה היום החברה בהפעלת הלוויינים עמוס 2 ועמוס 3, שהחליף לפני כשנה וחצי את עמוס 1.