מכרז השוק הסיטונאי: גינדי ישתפו פעולה עם לואי ויטון

לפני כולםמנור גינדי: "המחיר הכולל לכל המתחם לא יעבור את ה-500 מיליון דולר; בסוף המכרז יהיו אולי שתי קבוצות, ואנחנו נזכה"

עוד בטרם שככו הדי המכרז הלוהט של דרום הקריה בו זכתה חברת גינדי החזקות, מתברר כי במכרז הענק של השוק הסיטונאי שנפתח שוב בשבוע שעבר, משפחת גינדי צפויה לשחק תפקיד מרכזי.

אתמול פורסמה הרשימה הראשונית של 16 החברות שהודיעו על כוונתן להשתתף במכרז כאשר ביניהן שתי החברות של בני הדודים: גינדי השקעות הציבורית וגינדי החזקות הפרטית. אולם, היום נודע ל"גלובס" כי מי שיתמודד במכרז יחד עם גינדי השקעות היא חברת יגאל ומשה גינדי.

גינדי השקעות, הנמצאת בשליטת מנור גינדי, אורי לוי ואייל פרידמן, בנו וחתניו של משה גינדי, מתכוונת למתג יחד עם החברה של האב משה והדוד יגאל את השוק הסיטונאי כשכונה החדשה והיוקרתית של מרכז תל אביב, ולהתמודד על מלוא הזכויות במתחם שמשתרע על כ-55 דונם.

מנור גינדי מנכ"ל משותף בגינדי השקעות אישר בתגובה לפניית "גלובס" את ההתמודדות המשותפת ואמר "מדובר על שכונת המגורים הבאה של גוש דן במקום הטוב ביותר במרכז העיר, ואנחנו מאוד מאמינים בעסקה הזו. משה ויגאל גינדי וגינדי השקעות עומדים לשתף פעולה ולהתמודד בשביל לזכות ונערכנו אליו כספית".

"זה הרבה יותר טוב מדרום הקריה"

"להערכתנו בסוף המכרז יהיו אולי שתי קבוצות, ואנחנו נזכה כי עורכי המכרז יעדיפו גוף שיודע לעשות הכל כולל מגורי יוקרה ומסחר, ואני מעריך שנזכה", אמר מנור גינדי.

ומה לגבי רמת המחירים. גינדי מעריך כי "רמת המחירים תהיה בהתאם להתחממות השוק, אך המכרז יתחיל ממחיר נמוך יחסית בשל גודלו הכולל 300 אלף מ"ר שטחים עיליים לבנייה. דווקא בגלל גודלה של העסקה, ולהערכתי המחיר לכל המתחם לא יעבור את ה-500 מיליון דולר.

"יש כאן חיסרון לגודל עבור מרבית המתמודדים. אין הרבה גופים שיכולים לשלם 300 מיליון דולר, העסקה האחרונה בסדר גודל שכזה הייתה אולי בלאס וגאס".

"מכה ניצחת לכיכר המדינה"

לגינדים יש תכניות גדולות גם לגבי הקונספט של המרכז המסחרי. בכוונת הקבוצה לעצב את המגדלים בשיתוף לואי ויטון וכי במרכז המסחרי מתוכננות חנויות של מותגי על כמו פראדה וג'יבנשי. לדברי גינדי "המרכז שלנו ייתן מכה ניצחת לכיכר המדינה".

ביוני 2009 שיתפו משה ויגאל גינדי פעולה עם בניו של יגאל בחברת גינדי החזקות כשזכו במכרז מינהל מקרקעי ישראל לפרויקט המשרדים בדרום הקריה להקמת שני מגדלים בני 30 קומות תמורת 170 מיליון שקל. היום אומר משה גינדי ל"גלובס" כי בשוק הסיטונאי ייבנה הפרויקט היוקרתי ביותר במדינת ישראל שיזכה למיתוג גבוה ולמחירי דירות גבוהים.

לדבריו, "קבוצות רכישה לא יוכלו להתמודד גם בשל העוצמה הפיננסית וגם בשל העדפת בעלי הקרקע לגוף אחד גדול. גינדי השקעות יובילו את הפרויקט ואנחנו נממן אותו".

לדבריו, למשה ויגאל גינדי לא תהיה בעיית מימון מהבנקים. מעולם לא היינו ממונפים ביותר מ-10% ממה שיש לנו, אנחנו עובדים בעיקר בהון העצמי".

בין רשימת המתמודדים לשוק הסיטונאי נמצאת גם גינדי החזקות, אולם משה גינדי אומר כי "אני לא בטוח אם באמת יש להם עניין ללכת, אבל אני יכול להבטיח כי אם גינדי החזקות מתמודדים הם יצטרפו אלינו. אין בכלל חילוקי דעות ולא נלחמים על מגרשים במשפחה". *