בזק למשרד התקשורת: נעביר מידע על רשת ה-NGN רק אם לא ידלוף

בזק סייגה את העברת המידע וציינה כי אם החומר יועבר לידי גורמים נוספים, היא תובעת לדעת לאילו גורמים ■ בזק מבקשת בכך להטיל מורא על אנשי המשרד, כדי שייקחו בחשבון את ההשלכות של הדלפות נוספות

חברת בזק הסכימה להעביר מידע למשרד התקשורת על רשת ה-NGN שלה, תוך שהיא מייעדת אותו למנכ"ל המשרד עדן בר טל, ולסמנכ"ל פיקוח צבי יונדלר בלבד. בזק סייגה את העברת המידע וציינה כי אם החומר יועבר לידי גורמים נוספים, היא תובעת לדעת לאילו גורמים. בזק מבקשת בכך להטיל מורא על אנשי המשרד, כדי שייקחו בחשבון את ההשלכות של הדלפות נוספות.

במשרד התקשורת ישנה אי שביעות רצון סביב ההתנהלות של בזק בעניין. על פי תנאי רישיונה בזק לא יכולה להתנות תנאים להעברת חומר שמבקש ממנה משרד התקשורת. גורם בכיר בשוק התקשורת אמר ל"גלובס" בעניין זה כי אילו המשרד היה מתנהל נכון בעניין הזה הוא היה צריך להבהיר לבזק שלא רק שאסור לה להציב תנאים, אלא שכמונופול, חובה על המשרד לפרסם וליידע את הציבור על התוכניות של בזק, קצב פריסת הרשת, לוחות זמנים וכו'.

תגובה רפה

לדברי אותו גורם התגובה הרפה של המשרד לסירוב הראשוני של בזק להעביר את החומר אלא אם כן תמולא דרישתה להתחייבות מצד המשרד שהחומר לא יודלף, היא שאפשרה לבזק לשלוח את החומר עכשיו בצורה כזו.

כזכור, משרד התקשורת דרש מבזק פרטים על פריסת רשת ה-NGN שלה לגבי היקף השירותים שתספק, שרידות הרשת, ופרטים לגבי קצב הפריסה. בעקבות הדלפת הפנייה ל"גלובס" סירבה בזק להעביר את המידע והציבה תנאים להעברתו.

נציין שמנכ"ל בזק, אבי גבאי, אמר בראיון ל"גלובס" לפני כשבועיים שבזק מתכוונת לפרוס את הרשת שלה ל-80% מהאוכלוסייה בתוך שלוש שנים, כלומר עד סוף 2011. גבאי אמר גם בהזדמנויות שונות שהוא לא יכול להתחייב למשרד התקשורת על לוחות זמנים לכל יישוב ויישוב בארץ, בגלל אופן העבודה על הפרויקט.