הממשלה תאשר מחר את מינויו של כהן למנהל רשות החברות

אישור המינוי - אחרי כמה שבועות של מאבקים פוליטיים בין לשכת ראש הממשלה לשר האוצר ■ מינויו של כהן יהיה המינוי השלישי באוצר של שטייניץ מאז נכנס לתפקידו

אחרי כמה שבועות של מאבקים פוליטיים בין לשכת ראש הממשלה לשר האוצר, צפויה מחר (ה') הממשלה לאשר את מינויו של דורון כהן למנהל רשות החברות הממשלתיות. כהן, 49, שימש סמנכ"ל כספים ב"עלית אינטרנשיונל", סמנכ"ל כספים בדפי זהב, כיהן כחשב ב"כימיקלים לישראל" בתקופת כהונתו של ויקטור מדינה כיו"ר מועצת המנהלים וכן כיהן כיו"ר דירקטוריון עמידר. הוא בעל תואר ראשון בחשבונאות וכלכלה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן. לקראת כניסתו לתפקיד חתם כהן על הסדר למניעת ניגוד עניינים.

דרכו של כהן לתפקיד היתה רצופת מאבקים: הוא אמנם נבחר על ידי ועדת איתור שמינה שר האוצר, יובל שטייניץ, אך מיד עם סיום עבודתה הוגשו תלונות שונות, חלקן אנונימיות, נגד מינויו בטענות למעורבות פוליטית. בין היתר נטען כי הנחה כנס בביתו של שטייניץ. עם זאת, נציבות שירות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה דחו את הטענות והחליטו כי אין בהן כדי למנוע את כניסתו לתפקיד. מיד לאחר החלטה זו, הוגשה תלונה אנונימית נוספת והיא בטיעון למעורבות פוליטית של כהן והיא הועברה בשנית לבדיקת נציבות שירות המדינה, אך גם הפעם נמצא כי היא אינה מוצדקת.

במקביל להגשת התלונות נגד כהן, נפתחה חזית בין לשכת ראש הממשלה לשר האוצר, על רקע התבטאויות של גורמים שונים בלשכת ראש הממשלה נגד המינוי, שהיו גם מי שהבטיחו שינסו לטרפדו. "קשה להתעלם מהתחושה שמישהו מחפש את כהן ויעשה הכל על מנת למנוע את מינויו", אמר באחרונה גורם המכיר את פרטי הפרשה.

אישור מינויו של כהן מחר מהווה הישג לשטייניץ, שגבר על הניסיונות הפוליטיים לטרפוד המינוי. מינויו של כהן יהיה המינוי השלישי באוצר של שטייניץ מאז נכנס לתפקידו. קדם לו מינויו של חיים שני למנכ"ל המשרד ואודי ניסן לראש אגף התקציבים. לשטייניץ נותרו שני מינויים נוספים שאליהם יידרש בקרוב: הממונה על שוק ההון והביטוח וראש רשות המסים.