מכירות כלי הרכב בארה"ב נפלו בסיום תוכנית "מזומן לגרוטאה"

ג’נרל מוטורס דיווחה על נפילה של 45% במכירותיה לעומת התקופה המקבילה אשתקד שהסתכמו בכ-156 אלף כלי רכב ■ פורד, רשמה ירידה של 5.1% ומכירותיה הסתכמו בכ-114 כלי רכב

חודש לאחר שהסתיימה תוכנית העידוד של הממשל האמריקני לתעשיית הרכב, תוכנית שזכתה לשם "מזומן בתמורה לגרוטאה" אשר רשמה הצלחה רבה בקרב הציבור והקפיצה בחודש אוגוסט את נתוני המכירות של יצרניות המכוניות, הערב פורסמו נתוני המכירות של יצרניות הרכב השונות בארה"ב לחודש ספטמבר אשר שוב הצביעו על ירידה חדה במכירות.

יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב, ג’נרל מוטורס דיווחה על נפילה של 45% במכירותיה לעומת התקופה המקבילה אשתקד שהסתכמו בכ-156 אלף כלי רכב.

החברה האמריקנית השנייה בגודלה בשוק זה, פורד, רשמה ירידה של 5.1% ומכירותיה הסתכמו בכ-114 כלי רכב. נציין כי ביחס לחודש אוגוסט צנחו מכירותיה של פורד ב-37.2%.

מכירותיה של קרייזלר אשר לאחרונה התמזגה עם חברת פיאט האיטלקית צנחו ב-42% בספטמבר לכ-62 אלף כלי רכב.

מכירותיה של דיימלר ייצרנית המותג מרצדס נפלו בחודש שעבר ב-13.4% לעומת החודש המקביל, לכ-18 אלף כלי רכב. מנגד, יצרנית מכוניות היוקרה פורשה דיווחה בניגוד למגמה על עלייה של 8.4% במכירותיה בארה"ב בספטמבר ל-1,581 כלי רכב.

גם יונדאי הקוריאנית המתאפיינת בכלי רכב זולים וחסכוניים נהנתה מזינוק של 27% במכירות בארה"ב לכ-31,500 כלי רכב.