אקזיט שני ליואב קפלן: מכר מניות פועלים אי.בי.אי ב-14 מ' ש'

מוכר מניותיו לבית ההשקעות אי.בי.אי, שבעבר שילם לו 15 מ' ש' תמורת חלקו בקרנות הנאמנות של הקבוצה

בית ההשקעות אי.בי.אי שבראשות צבי לובצקי, רכש את מניותיו של יואב קפלן בחברת החיתום פועלים אי.בי.אי (8.5%), שהוא אחד ממייסדיה, תמורת כ-14 מיליון שקל. את חברת החיתום ייסד יחד עם רונן צלניר, שמחזיק 8.5% ממניותיה. קפלן כבר גרף בעבר לכיסו סכום נאה, כשב-2005 מכר את אחזקותיו בקרנות הנאמנות של אי.בי.אי לבית ההשקעות, תמורת כ-15 מיליון שקל. לאחר הרכישה יעלה אי.בי.אי לאחזקה של 34% בפועלים אי.בי.אי, ואילו בעלת המניות הנוספת, פועלים שוקי הון, תמשיך להחזיק ב-20% מהמניות.

קפלן מוכר את מניותיו במחיר של 8.83 שקלים למניה, הגבוה בכ-20% ממחירה בבורסה. המכירה נעשית בהתאם לאופציית PUT שניתנה לו בהסכם ההשקעה של פועלים שוקי הון בחברת החיתום, בשנת 2002. מחיר מימוש האופציה נגזר מההון העצמי של החברה - 127 מיליון שקל - בתוספת פרמיה של 37 מיליון שקל הצמודה למדד המחירים לצרכן של חודש דצמבר 2001. המדד עלה מתאריך זה בכ-20%, ולכן תוספת הפרמיה עומדת על כ-44.5 מיליון שקל.

תיתכן מכירה נוספת

בהתאם להסכם האופציה, פועלים שוקי הון היתה אמורה לרכוש את מניותיו של קפלן. אולם, רכישתן היתה מביאה אותה לאחזקה של יותר מ-20% בחברה, מה שהיה מונע ממנה, על פי תקנות החיתום, מלשמש חתם מתמחר בהנפקות של חברות שחובן לבנק הפועלים עולה על 15% מסך מאזנן. פועלים שוקי הון כבר הקטינה בעבר אחזקותיה בחברת החיתום מ-25.5% ל-20%, עם כניסתן לתוקף של התקנות.

עם זאת, בהחלט יתכן כי אין זו התחנה האחרונה, ומניותיו של קפלן יימכרו שוב לצד ג'. לאחרונה התעניינו מספר גורמים ברכישת המניות, אך הגישושים לא עלו לכדי עסקה. בין היתר, הוזכרה בתקשורת התעניינות מצד רוני שטרנבך, בעל השליטה ויו"ר עילדב השקעות, שהיא בעלת השליטה בחברת הציוד הרפואי מדטכניקה. *